درحالی به پایان عمر دولت یازدهم نزدیک می‌شویم که با وجود رشد 90 درصدی مسکن مهر هنوز زمان زیادی برای تکمیل این پروژه و قابل سکونت شدن تمام واحدهای مسکن مهر نیاز است.
کد خبر: ۱۰۱۸۷۳۸

به گزارش میزان، طرح مسکن مهر با هدف حل همیشگی معضل مسکن و تأمین آن برای اقشار کم‌درآمد از 11 سال گذشته کلید خورد تا با ثبت‌نام و پالایش انبوه کسانی که قصد خانه‌دار شدن داشتند، کاری بزرگ در بخش مسکن انجام شود.

برهمین اساس قرار شد سالانه به میزان احداث 5/1 میلیون واحد مسکونی زمین رایگان برای این طرح واگذار شود، طرحی که در ابتدا با شتاب اجرایی شد، ولی در ادامه به دلیل مشکلاتی که محاسبه نشده بود، در سال‌های پایانی دولت دهم با کندی پیش‌رفت.

این درحالی است که حتی تکمیل و افتتاح بیش از یک میلیون واحد مسکن مهر در سراسر کشور هم نتوانست گره‌ای از معضل مسکن بگشاید، به گونه‌ای که آمارها از افزایش قابل‌توجه عرضه مسکن حکایت داشت و در آن سوی دیگر قیمت‌ها همچنان در حال افزایش بود.

در چنین شرایطی دولت یازدهم کار خود را آغاز کرد و مسکن مهر را درکنار برخی دیگر از پروژه‌های عمرانی به ارث برد.

هرچند دولتمردان یازدهم نقدهای بسیاری به طرح باقی‌مانده از دولت قبل داشتند، اما با توجه به این که هزینه‌های کلانی برای اجرای این طرح شده بود و در برخی شهرها متقاضیان منتظر تحویل واحدهای خود بودند، اجرای طرح‌های مسکونی دولت به پس از اتمام مسکن مهر موکول شد و تمام اعتبار و زمان صرف تکمیل مسکن مهر شد.

همچنین در دولت یازدهم در کنار افزایش اعتبار وام مسکن مهر، تمهیدات ویژه‌ای برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها اندیشیده شد که تازه‌ترین آن اختصاص هزار میلیارد تومان برای جلوگیری از افزایش قیمت واحدهای مسکن مهر است که توسط محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت خبر آن اعلام شد.

درحالی که دولت یازدهم وعده داده بود تا پایان دوره چهار ساله، مسکن مهر را به سرانجام برساند، اما با وجود نزدیک شدن به پایان عمر دولت هنوز این پروژه به اتمام‌نرسیده است.

علاوه بر این در دوره چهار ساله رشد مسکن مهر تا حدود 90 درصد افزایش یافته و در این مدت شاهد افزایش وام متقاضیان مسکن مهر از 30 به 40 میلیون تومان بودیم تا شاید از این طریق تکلیف واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر نیز حل شود.

با این همه، هنوز واحدهای مسکن مهر در شهرهای مختلف نه از لحاظ ساخت و ساز و نه به لحاظ خدمات زیربنایی و روبنایی وضعیت چندان مطلوبی ندارند و در برخی موارد شاهد توقف روند ساخت و ساز توسط پیمانکاران برای دریافت مطالباتشان هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها