سخنگوی نیروی انتظامی از شکایت معاونت حقوقی پلیس راهور، از بازپرس پرونده تصادف در آزادراه شهید شوشتری مشهد به علت رفتار و قضاوت شتاب‌زده و اظهارات خارج از دایره عرف و قانون، نزد مراجع صالح خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۶۸۴۴

به گزارش سایت پلیس، سردارسعید منتظرالمهدی با ابراز تأسف از این حادثه تصادف گفت: برای پلیس راهور در این حادثه قصوری متصور نیست. عوامل راهور وظایف خود را با توجه به شرایط موجود در قبل، هنگام و بعد از واقعه بدرستی انجام داده‌اند و اصلی‌ترین علت تصادف در شرایط مه‌آلود جاده، سرعت غیرمطمئنه و رعایت نکردن فاصله طولی از جانب برخی رانندگان بوده و رئیس پلیس راه استان هیچ اقراری مبنی بر قصور پلیس نکرده است.

وی ادامه داد: بدیهی است براساس ضوابط و قوانین جاری، در هیچ جای دنیا قبل از انجام تحقیقات و تشکیل دادگاه و تفهیم اتهام، کسی را مقصر نمی‌شناسند. ضمن این‌که اساسا صلاحیت رسیدگی بازپرس مربوط در پرونده موصوف مورد اختلاف است و اصولا مرجع صالحه در این موارد سازمان قضایی نیروهای مسلح است.

سخنگوی ناجا با بیان این‌که رسیدگی قضایی و پاسخگویی، حق همه شهروندان است، گفت: دادرسی باید مبتنی بر قانون و رعایت ملزومات آن باشد.

وی تصریح کرد: کارشناسان راهنمایی و رانندگی ناجا آمادگی دارند با حضور در تمامی مراجع ذی‌صلاح و همچنین رسانه ملی موضوع فوق‌الذکر را در کنار دیگر کارشناسان این حوزه مورد واکاوی و آسیب‌شناسی قرار دهند.

این درحالی بود که بازپرس پرونده تصادف زنجیره‌ای مشهد نسبت به اعلام شکایت ناجا واکنش نشان داد و به میزان گفت: افتخارم این است که بر سر حقوق مردم با هیچ فرد و مسئولی مماشات نکرده‌ام.قاضی محمدحسن اصولی‌صفار در حاشیه عیادت از مصدومان و مجروحان این تصادف زنجیره‌ای تاکید کرد که با مسببان و متخلفان سانحه تصادف زنجیره‌ای چهارم فروردین ماه در آزادراه شهید شوشتری در هر مقام و با هر مسئولیتی که باشند، به طور قاطع و بدون هرگونه اغماض برخورد قانونی می‌شود.

وی ادامه داد: صحنه تصادف را بررسی کردم که معلوم شد قصور پلیس راه در به‌وجود آمدن این حادثه محرز است. با توجه به اقاریر متهم (فرمانده پلیس راه خراسان رضوی)، اظهارات شاهدان عینی، شکایت مصدومان و مجروحان تصادفات و تحقیقات میدانی از محل تصادفات، قصور پلیس راه به دلیل عدم اطلاع‌رسانی و نصب نکردن علائم هشداردهنده محرز بوده است.

فرمانده پلیس راه خراسان رضوی پس از احضار به دادسرا و تفهیم اتهام با قرار قانونی کفالت آزاد شد.

قاضی پرونده گفت: البته رسیدگی به این پرونده به همین‌جا ختم نشده و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی نیز متهم دیگر این پرونده است .

بازپرس شعبه 410 دادسرای مشهد افزود: تشخیص صلاحیت رسیدگی یا عدم رسیدگی با قاضی پرونده است و اگر هر زمان قاضی به این نتیجه برسد صلاحیت رسیدگی ندارد، پرونده را به مرجع صالحه ارسال می‌کند.

درحال حاضر با توجه به صلاحیت عام دادسرا، اعتقاد به ادامه تحقیقات و رسیدگی دارم و مطابق تحقیقات صورت گرفته و اسناد موجود در پرونده، قصور و کوتاهی متوجه پلیس راه است و مشغول ادامه تحقیقات در رابطه با مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای هستم که به محض تکمیل تحقیقات اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ظهر روز چهارم فروردین امسال چهار تصادف زنجیره‌ای در محورهای مواصلاتی استان خراسان رضوی رخ داد که منجر به مصدومیت 84 نفر و فوت دختری هفت ساله شد و خساراتی را نیز به همراه داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها