وزیر جنگ رژیم صهیونیستی:

آمریکا پیش از حمله به سوریه، تل آویو را مطلع کرده بود

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که آمریکا پیش از حمله به سوریه تل آویو را در جریان این اقدام قرار داده بود.
کد خبر: ۱۰۱۶۵۸۸
آمریکا پیش از حمله به سوریه، تل آویو را مطلع کرده بود

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از هماهنگی واشنگتن با تل آویو پیش از حمله به سوریه خبر داد.

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد: آمریکا پیش از حمله به سوریه، ما را در جریان این اقدام قرار داد و به ما اطلاع داد که این موضوع نشانگر عمق روابط اسرائیل با متحد بزرگ خود است.

وی در ادامه مدعی شد: حمله آمریکا حامل این پیام بود که جهان آزاد به رهبری آمریکا! در برابر جنایات جنگی علیه شهروندان صبر نخواهد کرد!

این در حالی است که پیشتر سازمان عفو بین الملل با اشاره به حملات ارتش اسرائیل به منازل مسکونی در جریان حمله ۵۰ روزه به غزه، این اقدامات را مصداق بارز ارتکاب جنایات جنگی دانست. بر این اساس در این حملات به اذعان سازمان ملل بیش از دو هزار و ۱۰۰ نفر از مردم بی گناه فلسطین جان باخته اند.

پیشتر نیز «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی ساعاتی پس از تجاوز نظامی آمریکا به سوریه از این اقدام واشنگتن ابراز رضایت کرد و مدعی شد: این اقدام واشنگتن حامل پیامی قوی و واضح بود. ترامپ این پیام را مخابره کرد که استفاده از تسلیحات شیمیایی غیرقابل تحمل است!

بامداد امروز ارتش ایالات متحده آمریکا با ۵۹ موشک «تام هاوک» پایگاه هوایی الشعیرات سوریه را مورد حمله قرار داد.

این حمله از روی همان دو ناو جنگی «یواس‌اس راس» و «یواس‌اس پورتر» انجام شده که ساعتی پیش، خبر آماده‌باش آنها در شرق مدیترانه منتشر شده بود.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در اولین سخنان خود پس از حمله به پایگاه ارتش سوریه گفت: حمله به سوریه در راستای منافع حیاتی امنیت ملی ما بود.

تلویزیون دولتی سوریه حمله آمریکا به سوریه را «تجاوز» توصیف کرد.

«طلال البرازی» استاندار حمص اعلام کرد که حمله نظامی آمریکا به پایگاه نظامی «الشعیرات» سوریه تاکنون ۵ کشته و ۷ زخمی برجای گذاشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها