جنجال‌های ناتمام ارتباط نزدیکان ترامپ با روسیه

هرچند مایکل فلین چند ماه پیش با کلی جنجال و حاشیه از سمت مشاور امنیت ملی دولت دونالد ترامپ مجبور به استعفا شد، اما اخبار و موضوعات جنجالی مربوط به او و ارتباط اعضای دولت ترامپ با روسیه همچنان ادامه دارد. تازه‌ترین مطلب در این زمینه اطلاعات و اخباری است که کاخ سفید درباره ارتباط فلین و روسیه منتشر کرده است.
کد خبر: ۱۰۱۴۸۳۱

به گزارش پرس تی‌وی، مدارک تازه‌ای که کاخ سفید منتشر کرده نشان می‌دهد فلین جزئیات شماری از دریافتی‌ها از جمله مبالغ دریافتی از سوی تلویزیون دولتی روسیه را در اظهارنامه مالی اولیه خود در بهمن‌ گذشته فاش نکرده‌ است. فلین اظهارنامه مالی اولیه را در 23 بهمن‌ امضا کرده، اما در آنها به سه مورد سخنرانی انجام‌شده برای شرکت‌های روسی اشاره‌ای نکرده بود. اظهارنامه مالی اولیه که مجموعه‌ای از پرداختی‌های مرتبط با سخنرانی‌های فلین را دربرمی‌گرفت، در ماه فوریه و چند روز پیش از استعفای فلین به دلیل جنجال بر سر ارتباط وی با سفیر روسیه، در کاخ سفید به ثبت رسید. با این حال، حدود یک ماه پیش الیجا کامینگز، نماینده دموکرات از ایالت مریلند مدارکی را منتشر کرد که براساس آنها مشخص شد فلین پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا، مبلغی بیش از 67 هزار دلار از شرکت‌های روسیه، ازجمله نزدیک به 34 هزار دلار از راشاتودی دریافت کرده‌ بود.

البته این تنها حواشی تازه در مورد ترامپ و اطرافیانش طی چند روز گذشته نیست. روزنامه واشنگتن‌پست نیز در گزارشی درآمد و دارایی‌های هنگفت کارکنان کاخ سفید را افشا کرد. براساس این گزارش، سطح سرمایه و دارایی 27 نفر از کارکنان و مقامات کنونی کاخ سفید بالغ بر 3/2 میلیارد دلار است. براساس این گزارش، کل درآمد سالانه در 86 درصد بخش‌هایی که ترامپ بیشترین رأی را آورده است، کمتر از 3/2 میلیارد دلار برآورد شده است. در گزارشی 54 صفحه‌ای که روز جمعه منتشر شد، به دارایی برخی نزدیکان ترامپ نیز اشاره شده است. همزمان با این تحولات، صدای اعتراض و فریاد مردم آمریکا نسبت به عملکرد نژادپرستانه نیروهای پلیس این کشور علیه سیاهپوستان همچنان به گوش می‌رسد. روز گذشته صدها نفر با تجمع مقابل ساختمان «پلیس منطقه7» در شهر واشنگتن، به نژادپرستی و رفتار تبعیض‌آمیز پلیس آمریکا نسبت به سیاهپوستان اعتراض کردند. آنها شعارهایی مانند «ما سیاهپوستان را دوست داریم ، مشکل شما چیست؟»، «اگر عدالت نباشد، صلح هم نیست» و «زندگی سیاهپوستان با ارزش است» سر دادند.

طی یک هفته گذشته در آمریکا ده‌ها نفر بر اثر تیراندازی کشته شده‌اند که بخشی از آنها به دلیل انگیزه‌های نژادپرستانه بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها