عضو کمیسیون بهداشت هشدار داد؛

شیوع مسمومیت غذایی در ایام نوروز

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با هشدار نسبت به شیوع مسمومیت‌های غذایی در ایام نوروز، بر ضرورت نظارت دقیق بازرسان بهداشت محیط بر فعالیت رستوران‌ها در ایام نوروز تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۱۴۱۵۰
شیوع مسمومیت غذایی در ایام نوروز

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خانه ملت، حیدرعلی عابدی با بیان اینکه مسئولان بهداشت محیط در ایام نوروز کنترل مناسبی بر فعالیت رستوران‌ها دارند، گفت: رستوران ها باید در ایام نوروز کیفیت و سلامت غذا را مورد توجه قرار دهند؛ متاسفانه برخی رستوران ها و اغذیه فروشی ها به کیفیت و سلامت مواد غذایی توجه نداشته و با عرضه غذاهای بی کیفیت و فاسد سلامت مردم را در معرض تهدید قرار می دهند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس، بر لزوم نظارت دقیق بازرسان بهداشت محیط بر فعالیت رستوران‌ها در ایام نوروز و همچنین شناسایی متخلفان تاکید کرد وافزود: باید با رستوران هایی که غذای بی کیفیت به مردم عرضه می کنند به طور قاطع برخورد کرد زیرا این افراد با سلامت و جان مردم بازی و معامله می کنند.

وی با بیان اینکه به دلیل افزایش میزان مسافرت ها و همچنین استفاده مردم از رستوران ها در ایام نوروز وزارت بهداشت هر ساله اجرای برنامه سلامت نوروزی را در دستور کار قرار می دهد، تصریح کرد: وزارت بهداشت هر ساله اهتمام ویژه ای بر فعالیت رستوران در ایام نوروز داشته و با اعمال نظارت های کافی و مناسب سلامت مردم را تامین می کند؛ در این ایام نظارت ها مورد توجه قرار گرفته و همچنین بازدیدها در سه شیفت انجام می شود.

وظیفه بازرسان بهداشت محیط زیست در ایام نوروز بسیار سنگین است

عابدی با بیان اینکه وظیفه بازرسان بهداشت محیط زیست در ایام نوروز بسیار سنگین است، افزود: این افراد ضابط قضایی محسوب شده و در صورت مشاهده تخلفات می‌توانند به دادستانی گزارش داده و همچنین نسبت به پلمب رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها اقدام کنند.

کارکنان رستوران ها باید کارت سلامت داشته باشند

وی با یادآوری اینکه کارکنان رستوران ها باید دارای کارت سلامت باشند و نکات بهداشتی را در تهیه غذا رعایت کنند، ادامه داد: کارکنان رستوران ها باید رعایت نکات بهداشتی را برای ارائه غذای سالم به مردم در ایام نوروز مورد توجه قرار دهند علاوه بر این مردم باید در ایام عید در انتخاب رستوران ها دقت کافی داشته و سعی کنند از تناول غذا در رستوران هایی که نسبت به سلامت غذای آنها اطمینان کافی ندارند خودداری و پرهیز کنند.

هشدار نسبت به شیوع مسمومیت های غذایی در ایام نوروز

نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم، با هشدار نسبت به شیوع مسمومیت های غذایی در ایام نوروز،گفت: کیفیت نامرغوب، نگهداری و طبخ نامناسب مواد غذایی از جمله عوامل بروز مسمویت ها در ایام نوروز است و اگر چنین مواردی در رستوران ها رعایت نشود منجر به مسمومیت های دسته جمعی خواهد شد که ممکن است در این میان جان تعداد زیادی از مردم به خطر افتد.

لزوم ارتقای استانداردهای بهداشتی در رستوران‌ها

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، بر لزوم ارتقای استانداردهای ایمنی و بهداشت در رستوران‌ها تاکید کرد و افزود: مردم می‌توانند از وضع ظاهری رستوران ها، بهداشت فردی، نحوه لباس پوشیدن کارکنان، نحوه توزیع غذا و همچنین توجه به ظروف مورد استفاده تا حدی به میزان رعایت بهداشت و سلامت غذای رستوران ها و اغذیه فروشی ها پی ببرند؛ البته مطلوب بودن وضع ظاهری رستوران ها هم دال بر مناسب بودن کیفیت مواد غذایی نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
۰
۰
ضرورت نظارت دقیق بازرسان بهداشت محیط بر فعالیت رستوران‌ها در "ایام نوروز" !!
یعنی توی روزهای دیگر سال نظارت دقیق بازرسان بهداشت محیط بر فعالیت رستوران‌ها ضروری نیست؟؟
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
۰
۰
از كجا بفهمیم رستورانی كه می ریم غذاش مسموم نیست؟!نمیذارن بریم تو آشپزخونه بررسی كنیم كه....

نیازمندی ها