به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، رضوان حکیم زاده درباره چگونگی فعالیت راهبران آموزشی اظهار کرد: نظارت و راهبری آموزشی یکی از اصلیترین وظایف مدیران مدارس است. در برخی مدارس روستایی و مناطق محروم بویژه کلاس های چند پایه که اساسا توسط یک یا چند معلم محدود اداره میشوند و مدیر به معنای واقعی وجود ندارد و ضروری است افرادی توانا به عنوان راهبر آموزشی جایگزین مدیر و معاون مجتمع شوند و فرآیند آموزش و یادگیری در مدارس را هدایت، نظارت و راهبری کنند.
وی افزود: در واقع راهبر آموزشی ضمن برخورداری از شایستگی ها و صلاحیتهای دانشی و مهارتی روزآمد هدایت و راهبری و نظارت بر فرآیندهای آموزشی و پرورشی از طریق بهره گیری از شیوهها و روش های مناسب با تمرکز بر فعالیت مدارس درجهت دستیابی به تعالی مدیریت مدرسه و رشد و بالندگی حرفهای کارکنان در راستای تسهیل تحقق اهداف آموزشی و پرورشی را برعهده دارد.
حکیمزاده ادامه داد: هدف از حضور راهبران ارائه خدمات راهنمایی و مشاور های آموزشی و تربیتی به معلمان و کارکنان مدارس تحت پوشش است و ایجاد محیطی صمیمی برای هدایت آنان در برنامههای اقدام پژوهی و درس پژوهی در مدارس تحت پوشش و بانگاه تحولی در امر نظارت و راهبری است.
بازگشت ترامپ به کاخ سفید چه تاثیری بر سیاستهای آمریکا در قبال ایران دارد؟
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
رضا جباری: درگفتوگو با «جام جم»:
بهتاش فریبا در گفتوگو با جامجم: