jamejamonline
دانش عمومی کد خبر: ۱۰۱۳۰۵۰   ۲۸ اسفند ۱۳۹۵  |  ۱۳:۵۶

خودروی تیبا که همواره از آن با عنوان جایگزین پراید نام برده می شد توانسته طیفی از خریداران خودرو که خواستار خرید اتومبیلی نسبتا ارزان منهای پراید هستند را به خود جلب کند.

خرید تیبای صفر از کارخانه به صرفه نیست!

به گزارش جام جم آنلاین، خودروی تیبا که همواره از آن با عنوان جایگزین پراید نام برده می شد توانسته طیفی از خریداران خودرو که خواستار خرید اتومبیلی نسبتا ارزان منهای پراید هستند را به خود جلب کند. این خودرو بواسطه به کار بردن سیستم فنربندی مناسب و همچنین ارتفاع مطلوب، می‌تواند یک سواری نسبتا معمولی اما قابل قبول را به راننده و سرنشینان فراهم کند.

همچنین ابعاد نسبتا مناسب و کوچک تیبا و مصرف سوخت ترکیبی 7.1 لیتر در 100 کیلومتر، تاحدودی به استانداردهای یک خودرو شهری نزدیک است.

این خودرو با پیشرانه 1497 سی‌سی، می‌تواند 80 اسب بخار، یعنی 17 اسب بخار بیشتر از پراید را تولید کند و تا 126 نیوتون متر گشتاور ایجاد کند که با توجه به وزن بدنه 1027 کیلوگرمی، راندمان مناسبی نیست و می توانست بهتر باشد.

در مدل‌های SX، این خودرو علاوه بر فرمان هیدرولیک، دارای 2 کیسه هوا راننده و سرنشین نیز می‌باشد.

در جدول زیر، می‌توانیم تنوع و تفاوت قیمت خودرو بین بازار آزاد و کارخانه‌ای را بررسی کنیم:

بیشترین تفاوت در قیمت خرید خودرو از کارخانه و بازار آزاد، 544 هزار تومان است و جالب است بدانید که تفاوت قیمتی مدل‌های تیبا 2 EX، عددی منفی است، به این معنی که قیمت کارخانه‌ای این خودرو از قیمت خرید خودرو در بازار بالاتر است و عملاً ثبت‌نام این خودرو برای خرید از کارخانه به‌صرفه نیست!

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
كلا خرید خودرو از خودروسازان داخلی به صرفه نیست
۰
۰
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
از نظر من دروغه و خودرویی با این كیفیت پایین باید ارزونتر باشه .
۰
۰

یادداشت

بیشتر
جای خالی سیاستگذاری در هوش مصنوعی

جای خالی سیاستگذاری در هوش مصنوعی

امروزه فناوری‌ های نوین و به ویژه هوش مصنوعی به سرعت جهان اطراف ما را متحول می‌کند و نفوذ روزافزون آنها در تمامی کاربردهای سنتی، یکی‌از دغدغه‌ها و اولویت‌های دولت‌هاست. اکنون دنیا به تعبیری با سونامی فناوری مواجه بوده و کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست.

طراحی کی۱۲۵ با پژو ۲۰۰۸ ارتباطی ندارد

طراحی کی۱۲۵ با پژو ۲۰۰۸ ارتباطی ندارد

در پی انتشار گزارش روزنامه جام‌جم در چهارم دی ۹۹ با عنوان «یک فیس‌لیفت جدید» که به بررسی آرای کارشناسان درباره محصول جدید ایران‌خودرو (خودروی تارا) می‌پرداخت، کیانوش پورمجیب، معاون تحقیقات،‌ طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو در گفت‌و‌گو با جام‌جم ضمن اشاره به به برخی ویژگی‌های مهم خودروی تارا، هرگونه ارتباطی بین طراحی خودروی کراس‌اور کی۱۲۵ (K۱۲۵) که قرار است به‌زودی رونمایی شود با پژو ۲۰۰۸ را رد کرد.

عزم ملی، واکسن ملی

عزم ملی، واکسن ملی

دیروز واکسن کرونای تولید کشور به اولین داوطلبان تزریق شد. باید بدانیم کشورهای اندکی در جهان وجود دارند که به دانش تولید واکسن دست پیدا کرده‌اند.

گفتگو

بیشتر
کار ناتمام محققان با آرسیبو

مدیر عملیاتی تلسکوپ رادیویی ساردینیا در گفتگو با جام‌جم از داغ‌ترین حوزه‌های مطالعاتی در اخترشناسی رادیویی می‌گوید

کار ناتمام محققان با آرسیبو