روند جهانی تجارت بدون ارز آمریکایی را بررسی کرده‌ایم

آغازی بر پایان دلار

وزیر اقتصاد آلمان روز جمعه اعلام کرد که برلین ممکن است شکایتی را علیه آمریکا در سازمان تجارت جهانی به دلیل طرح پیشنهادی دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور برای اعمال مالیات مرزی بر کالاهای وارداتی تنظیم کند.
کد خبر: ۱۰۱۲۸۲۹
هشدار آلمان به آمریکا

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، این هشدار از سوی وزیر آلمانی در آستانه سفر 'آنگلا مرکل' صدراعظم آلمان به آمریکا و دیدار با ترامپ صادر شده است.

'بریگیت زیپرایس' وزیر اقتصاد آلمان واکنش کشورش به مالیات پیشنهادی آمریکا را به دلیل ساختار پیچیده این سیستم مالیاتی دشوار خواند و گفت:‌ گزینه دیگر، تنظیم شکایت علیه ترامپ در سازمان تجارت جهانی است.
وی افزود: طبق توافقات سازمان تجارت جهانی، امکان وضع مالیات بر واردات خودرو به مبلغ بیش از دو و نیم درصد وجود ندارد.
ترامپ گفته است که آمریکا مالیات مرزی 35 درصدی بر خودروهای ساخت کارخانه خودروسازی 'بی ام دبلیو'ی آلمان که در مکزیک تولید و به بازار ایالات متحده صادر می شود، وضع خواهد کرد.
براساس این گزارش، ترامپ و مرکل قرار است امروز (جمعه) برای اولین بار از زمان روی کارآمدن رئیس جمهوری جدید آمریکا دیدار و گفت وگو کنند.
مرکل به احتمال زیاد ترامپ را برای اعلام حمایت از اتحادیه اروپا و تعهد واشنگتن به مقابله با تغییرات آب و هوایی تحت فشار می گذارد.
از طرف دیگر، انتظار می رود ترامپ از مرکل بخواهد از درخواست وی برای افزایش سهم پرداخت های مالی کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای تامین نیازهای دفاعی این سازمان، حمایت کند.
در همین حال، مازاد تراز تجاری آلمان با آمریکا به ارزش 50 میلیارد یورو، یکی از دلایل افزایش تنش بین برلین و واشنگتن گزارش شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها