نشست خبری مدیر شبکه قرآن و معارف سیمای جمهوری اسلامی ایران پیرامون تبیین برنامه‌های این شبکه برای عید نوروز و نیز معرفی طرح بزرگ قرآنی 1451، صبح دیروز با حضور مدیران گروه‌های مختلف و برنامه‌سازان این شبکه برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۱۲۲۳۰

در ابتدای این نشست، محمدحسین محمدزاده، مدیر شبکه قرآن با اشاره به تولید 17 عنوان برنامه جدید ویژه ایام نوروز، از پخش برنامه‌ها از 28 اسفند خبر داد. او با معرفی عناوین این برنامه‌ها گفت: برنامه‌هایمان در قالب مستند، تولیدی و ترکیبی، برنامه‌هایی ویژه گروه سنی نوجوان و نیز پاسخگویی به سوالات و شبهات خواهند بود.

محمدزاده، سوره مبارکه «حجرات» معروف به اخلاقی‌ترین سوره قرآن کریم را به عنوان محور اصلی برنامه‌سازی نوروزی عنوان کرد و از مستندهایی چون «حدیث بندگی» با محوریت شرح احوال علمای معاصر، «سایه رحمت» با موضوع معرفی مساجد محروم جنوب کشور، «...آسمانی» پیرامون سفر دانش‌آموزان و نوجوانان به راهیان نور، «نشانه‌ها» با محتوای بهترین تصاویر جمع‌آوری شده از طبیعت و پردازش آیه‌هایی قرآنی روی آن و نیز برنامه‌های «اسراء» در قالب مسابقات و سرگرمی و با موضوع تلاوت تقلیدی توسط نوجوانان و «نورٌ علی نور» به عنوان برنامه‌ای با محوریت تلاوت روزانه یک صفحه از قرآن کریم در سال نو خبر داد. «عطر زندگی» هم برنامه خانوادگی این شبکه است که با محوریت سبک زندگی قرآنی دینی و تغذیه سالم روی آنتن خواهد رفت. همچنین «پرسمان» دیگر برنامه این شبکه با موضوع پاسخگویی به سوالات و شبهات دینی است که در ایام نوروز با گرایشی عیدانه ادامه خواهد یافت.

محمدزاده به توضیح طرح قرآنی 1451 که در تابستان امسال برگزار خواهد شد،‌ پرداخت. او گفت: اولین ویژگی این طرح در سال پیش رو این است که امسال ماه مبارک رمضان با ایام تابستان مصادف نشده، بنابراین می‌توان برنامه‌های جداگانه‌ای را برای این دو مناسبت روی آنتن فرستاد.

مدیر شبکه قرآن ادامه داد: در دوره‌های قبلی طرح‌مان عموما موضوع‌محور بود، اما در نهایت به این نتیجه رسیدیم که سوره‌محوری بهتر است و امکان رجوع مخاطبان به سوره‌ها را در منزل و محل کارشان راحت‌تر فراهم می‌کند. به همین دلیل امسال دو سوره محوری را یکی برای ماه رمضان و دیگری ایام تابستان برگزیدیم. محمدزاده تاکید کرد: سوره‌ای که ویژه ماه رمضان انتخاب شده، سوره «ملک» است که 30 آیه دارد و می‌توان هرآیه را برای یکی از روزهای این ماه مبارک تفسیر کرد. وی با اشاره به فراگیر بودن این طرح بزرگ قرآنی، از هم‌افزایی با نهادهایی چون بسیج و آموزش و پرورش و موسسات قرآنی سراسر کشور خبر داد.

زهرا غفاری

رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها