بعد از راهیابی استقلال به فینال آسیا در سال 99 به لیگ قهرمانان آسیا و گذشت 18 سال از آن رقابت‌ها ذوب‌آهن و سپاهان تنها یک بار به فینال رسیده‌اند؛ اما این فصل بیش از هر زمان دیگری به نمایندگان کشورمان امیدوار هستیم.
کد خبر: ۱۰۱۱۵۰۶
امیدواریم؛ بیش از هر زمان دیگر

تیم‌های شرق آسیا بخصوص کره جنوبی و چین با سرمایه‌گذاری و استخدام مربیان و بازیکنان صاحب نام در چند سال گذشته، موفقیت‌هایی بزرگ داشته‌اند و شاید این فصل بتوانیم به رقابت تیم‌های ایرانی با این تیم‌های پرستاره و متمول امیدوار باشیم.

ذوب‌آ‌هن با وجود یک مساوی و یک باخت، هنوز می‌تواند به صعود امیدوار باشد و البته بازی امروز این تیم در خانه بنیادکار، تعیین‌کننده است.

استقلال خوزستان با سیروس پورموسوی یکی از مربیان جوان و خوشفکر کشورمان، با وجود تمام مشکلات حاشیه‌ای در خارج از ایران، دو پیروزی کسب کرد تا به صدر جدول گروه B برود و موفق‌ترین تیم ایرانی در دو هفته اول باشد. بازی فردا با لخویا قطر محک خوبی برای هر دو تیم خواهد بود. استقلال خوزستان با استفاده از سه مهاجم (بیت سعید، نانگ و افشین) از شروع بازی کار را برای مدافعان حریف دشوار می‌کند.

نکته قابل توجه در مورد تیم‌های شرکت کننده ایرانی در این رقابت‌ها و بخصوص استقلال خوزستان، پیشرفت در بازی بدون توپ و اهمیت لحظه انتقال از حمله به دفاع است که تاثیر آن را در موفقیت تیم استقلال خوزستان به وضوح مشاهده می‌‌کنیم.

تیم استقلال تهران در سه هفته اخیر لیگ برتر ایران سایپا و ذوب آهن را شکست داد و با سیاه‌جامگان به تساوی رسید تا امتیاز خود را به عدد 44 برساند. بازی امروز با لکوموتیو تاشکند یک بازی با اهمیت برای استقلال به شمار می‌رود، چون می‌تواند موقعیت این تیم را در گروه A تثبیت کند.

علیرضا منصوریان و کادر فنی استقلال تهران با یک بلوک دفاعی شش نفره متشکل از امید نورافکن، امید ابراهیمی (هافبک دفاعی) و دفاع 4 نفره‌ وریا غفوری (جناح راست)، زکی‌پور (چپ) ، پادوانی و جان واریو (قلب دفاع) در مقابل ضد حملات حریف با نظم و انضباط و اطمینان خاصی ظاهر می‌شود.

اما پرسپولیس بی تردید عملکردی فراتر از لیگ برتر کشورمان داشته است. این تیم با هماهنگی و کار تیمی موثر با تعادلی چشمگیر در خطوط مختلف زمین ، امیدوارکننده‌ترین تیم ایرانی حاضر در این رقابت‌هاست. برانکو ایوانکوویچ با دو دستور تاکتیکی «جلوگیری از حملات حریف در کانال مرکزی» و «از دست ندادن توپ در نیمه خودی» با 56 امتیاز در لیگ برتر شانس مسلم قهرمانی است و در لیگ قهرمانان آسیا هم با تساوی در برابر تیم خوب الهلال عربستان و شکست دادن الوحده چهار امتیاز دارد و در صدر جدول گروه D ایستاده است. بازی فردای پرسپولیس در برابر الریان قطر از این جهت مهم است که نماینده ما باید در برابر تیمی مجهز بازی کند. میشل لادروپ، مربی سابق تیم ملی دانمارک و باشگاه‌های اسپارتاک مسکو و سوانسی انگلیس روی نیمکت این تیم است و مجموعه‌ای از بازیکنان باکیفیت از جمله سرخیو گارسیا، مهاجم زهردار اسپانیایی و ویکتور کاسارز، بازیساز باتجربه تیم ملی پاراگوئه برای این تیم بازی می‌کنند.

در پایان باید بگویم مفاهیمی مانند درک از فوتبال، شناخت از حریف، تمرکز در تمام زمان بازی، کنترل احساسات و روابط مثبت بین مربی و بازیکن، بی تردید تفاوت بین تیم‌های موفق و ضعیف این رقابت‌ها خواهد بود.

مرتضی محصص

کارشناس فوتبال

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها