نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین:

نظر دولت افزایش 10 درصدی حداقل دستمزد سال آینده کارگران است/ جلسه دیروز بی نتیجه ماند

جمعی از کارگران شاغل و بازنشستگان تامین اجتماعی در آستانه تعیین رقم دستمزدهای سال 96 کارگران و به تبع آن افزایش مستمری‌های سال آینده کارگران بازنشسته و از کار افتاده پیگیر مطالبات صنفی خود شدند.
کد خبر: ۱۰۰۹۰۶۴

جمعی  از کارگران بازنشسته خواستار افزایش واقعی درآمد شدند

به گزارش جام جم آنلاین، در این گردهمایی صنفی که درسالن سازمان تامین اجتماعی برگزار شد، حدود 200 نفر از از کارگران و بازنشستگان تهرانی حضور داشتند و به اتفاق خواستار واقعی شدن ارزش ریالی مزد و مستمری‌های کنونی شدند.

به غیر از کارگران شاغل که خواستار آن بودند تا به استناد محاسبات اخیر ستاد ویژه شورای عالی کار، دستمزدهای سال آینده آنها براساس سبد 2 میلیون و 489 هزار تومانی خانوار افزایش یابد، کارگران بازنشسته نیز از بابت به اجرا درنیامدن قانون همسان سازی مستمری‌های انتقاد داشتند.

در این تجمع حسن صادقی،رئیس اتحادیه پیش کسوتان جامعه با اشاره به مشکلات معیشی کارگران تاکید کرد که ترمیم مزدی کارگران در گرو پایان دادن به سیاست‌های انجماد مزدی است.

وی تاکید کرد که قیمت 2 میلیون 489 هزار تومانی سبد معیشت باید به طور کامل در تعیین حداقل دستمزد لحاظ شود.

همچنین در ادامه این تجمع رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران و نائب رئیس کانون بازنشستگان شهر تهران در خصوص مشکلات سازمان تامین در پرداخت مستمری بازنشستگان تاکید کردند. یکی از مواردی که مورد توجه قرار گرفت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی است.

 

برای مشاهده سوابق بیمه با موبایل کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
۰
۰
سلام دوستان ما خیلی ساده ایم نه این دولت بلكه دولت های قبلی هم به فكر كارگرها و مستمری بگیران تامین اجتماعی نبودن و نیستن همش وعده الكی میدن.برای مثال فرهنگیها نیروهای ارتش سپاه و..همه یه فروشگاه مخصوص خودشون براشون تو سراسر كسور تعیین شده میرن با بن یا اقصاد خرید میكنن با كمترین هزینه اما ما چی من دیگه موندم دردامون و به كی بگیم كه شعار تو خالی نده
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها