ترامپ: با پول اعراب، منطقه امن در سوریه می‌سازیم

یک‌بار دیگر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از ایجاد یک منطقه امن در سوریه برای اسکان آوارگان خبر داد. او پیشتر‌ نیز از چنین طرحی سخن گفته بود بدون این‌که راهکار مشخصی را برای ایجاد آن اعلام کند.
کد خبر: ۱۰۰۳۹۲۵

اما او این بار یک گام دیگر به جلو برداشته و گفت قصد دارد با پول اعراب چنین منطقه‌ای را ایجاد کند. وی که در فلوریدا سخنرانی می‌کرد، افزود: ما مناطق امن را در سوریه ایجاد خواهیم کرد و کشورهای عرب خلیج‌فارس از این طرح حمایت مالی خواهند کرد. رئیس‌جمهور جنجالی آمریکا با طرح این موضوع بر دامنه مشغله‌های خود افزوده است. با این حال به نظر می‌رسد کشورهای عرب منطقه درکنار ترکیه می‌کوشند آمریکا را برای ایجاد یک منطقه امن در سوریه مجاب کنند. چند روز پیش رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه پس از سفری که به عربستان سعودی داشت، گفت: عربستان از ایجاد منطقه امن در سوریه حمایت می‌کند.

دولت سوریه با ایجاد یک منطقه امن در این کشور بشدت مخالفت کرده است. از سوی دیگر روسیه نیز نسبت به ایجاد چنین منطقه‌ای ملاحظاتی دارد.

به هرحال تجربه ایجاد منطقه امن در کشورهای مختلف از جمله عراق دوران صدام نشان می‌دهد، هدف اصلی از چنین طرح‌هایی می‌تواند پناه دادن به گروه‌های مخالف باشد تا بتوانند در یک شرایط امن حملات خود را به دولت مرکزی تشدید کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها