استاندار اصفهان در دیدار با «ازمان اوجانگ» رئیس هیات مدیره خبرگزاری مالزی گفت: این استان برای توسعه همکاری های اقتصادی و فرهنگی با مالزی بویژه در زمینه های گردشگری و مرمت آثار تاریخی آماده است.
کد خبر: ۱۰۰۳۴۱۶

رسول زرگرپور در این دیدار، با شمردن قابلیت های فرهنگی، اقتصادی این استان خاطر نشان کرد: ایران و مالزی از سالیان دور روابط خوبی با یکدیگر داشته اند و زمینه گسترش این روابط پس از برجام بیش از پیش فراهم شده است.

وی با اشاره به سفر رئیس مجلس و دادستان مالزی در ماه گذشته به اصفهان گفت: در دیدار با رئیس مجلس و دادستان مالزی به گسترش همکاری ها بین اصفهان و مالزی بویژه در زمینه های فرهنگی و گردشگری تاکید شد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان در زمینه مرمت آثار تاریخی و فرهنگی از تجربیات خوبی برخوردار است، گفت: اصفهان علاقه مند است در طرح های مربوط به مرمت آثار و سازه های تاریخی مالزی مشارکت کند.

وی با اشاره به اینکه طرح زیباسازی موزه مالزی توسط هنرمندان اصفهانی انجام شده است، افزود: همانگونه که در این طرح مشارکت کرده ایم، علاقه مندیم در زمینه مرمت آثار تاریخی و فرهنگی با مالزی همکاری کنیم.

زرگرپور با اشاره به موقعیت ممتاز اصفهان در بخش صنعت گردشگری و افزایش 5 برابری آمار ورود گردشگران خارجی به اصفهان پس از برجام، گفت: مالزی نیز از تجربیات خوبی در زمینه گردشگری برخوردار است و ما برای برگزاری نشست های مشترک تورگردانان اصفهان و مالزی آمادگی داریم.

وی افزود: فعالان صنعت گردشگری مالزی می توانند در پی همکاری با همتایان خود در اصفهان به تقویت گردشگری مالزی و ایران کمک کنند.

استاندار اصفهان در ادامه با اشاره به هجمه های تبلیغاتی برخی کشورهای غربی علیه ایران گفت: گردشگران و مسئولان خارجی با سفر به ایران و مشاهده واقعیت های جمهوری اسلامی ایران، خلاف آنچه رسانه های غربی علیه ایران تبلیغ کرده ند را از نزدیک احساس می کنند.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد همکاری بین خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا ) و خبرگزاری مالزی (برناما) گفت: ایرنا از جایگاه ویژه ای در ایران و آسیا برخوردار است و نقشی مهم در انتقال اخبار داخل ایران به خارج کشور و خارج کشور به ایران دارد.

زرگرپور افزود: همکاری دو کشور زمینه های دوستی، مودت و تبادلات فرهنگی بین دو ملت مالزی و ایران را بیش از پیش تقویت می کند و برای توسعه مناسبات دو کشور بسیار موثر است. استاندار اصفهان همچنین با تشریح ظرفیت های اقتصادی، صنعتی و فرهنگی این استان، گفت: اصفهان و مالزی می توانند در زمینه های مختلف با یکدیگر همکاری کنند.

رئیس هیات مدیره خبرگزاری رسمی مالزی (برناما) نیز در این دیدار، همکاری های فرهنگی بویژه گردشگری و مرمت آثار تاریخی را یکی از زمینه های همکاری با اصفهان عنوان کرد و افزود: افزون بر مرمت آثار تاریخی مالزی، مساجد و بناهای مذهبی این کشور نیز می توانند توسط هنرمندان اصفهان زیباسازی و بشکل تخصصی مرمت شود.

*اصفهان و کوالالامپور خواهرخوانده هستند

رئیس هیات مدیره خبرگزاری مالزی افزود: شهرداران اصفهان و کوالالامپور می‌توانند زمینه همکاری دو شهر را در زمینه های مختلف فراهم کنند.

وی افزود: ذوق هنری که در مساجد و بناهای تاریخی اصفهان به کار رفته است ، چشم هر بیننده ای را خیره می کند و من امیدوارم زمینه ای فراهم شود تا مالزی از توانایی هنرمندان اصفهان بهره مند شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها