رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد

وام‌های 100 میلیارد تومانی به اسم کارتن‌خواب‌ها

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: فساد صندوق ذخیره فرهنگیان، بزرگ‌ترین پرونده اقتصادی بعد از انقلاب است.
کد خبر: ۱۰۰۲۱۹۵

به گزارش تسنیم، زاهدی در ارتباط با اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان که یکی از پرونده‌های سنگین مالی به شمار می‌آید، گفت: اگر از منظر ریشه‌یابی بخواهیم این موضوع را بررسی کنیم، متاسفانه حوزه بانکی کشور قوانین و مقررات شفافی ندارد و از این منظر نیازمند بازنگری در سیستم بانکی هستیم که البته این موضوع شامل روابط بانک‌ها با بانک مرکزی نیز می‌شود.

زاهدی با تاکید بر این‌که آنچه در ارتباط با صندوق ذخیره فرهنگیان به‌آن رسیده‌ایم، حاکی از تخلفات مالی بزرگ است، عنوان کرد: در این‌که تخلفی صورت گرفته، شکی نیست و طبق بررسی‌ها و گزارش‌ها میزان تخلف، 11 هزار میلیارد تومان بوده که برخی از آنها وام‌هایی است که در قالب مضاربه تخصیص پیدا کرده، اما نحوه دخل و خرج آن مشخص نبوده و حتی معلوم نیست ضامن آنها چه شخصی بوده است. رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: در بسیاری از وام‌هایی که داده شده، حتی شخص وام‌گیرنده هم گاهی مجهول‌الهویه است؛ در صورتی که چنین چیزی نمی‌تواند معقول باشد. در اصل پشت درخواست وام‌ها افرادی بودند که با بدنه مدیریتی در بانک سرمایه ارتباط داشتند، اما وام‌های صدمیلیارد تومانی را به اسم کارتن‌خواب‌هایی گرفتند که در اصل برای خودشان بوده و پولی به افراد کارتن‌خواب داده نشده است.

وی با ابراز گلایه از برخی کارشناسان دادگستری گفت: برخی از کارشناسان قیمت‌های بالایی را در ارتباط با ملک‌هایی گذاشته‌اند که قیمت‌شان شاید یک‌صدم ارزش واقعی آن بوده است‌ و متخلفان نیز از آنها به عنوان ضمانت استفاده کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها