برنامه‌ریزی برای توسعه راه‌ها در ایلام ضرورت دارد.
کد خبر: ۱۰۰۱۶۰۹

به گزارش فارس، در استان ایلام تنها 41 کیلومتر از 635 کیلومتر راه اصلی بزرگراه است، استانی که هر ساله و در ایام اربعین حسینی شاهد تردد میلیونی زوار است.

این موضوع باعث شده که در سال‌های اخیر مسئولان استان ایلام به فکر توسعه راه‌ها بیفتند و برای اجرای 4 خطه شدن مسیر ارتباطی کرمانشاه - ایلام - مهران - دهلران دست به کار شوند.

استاندار ایلام در این باره می‌گوید: تمام مسیر ارتباطی کرمانشاه - ایلام - مهران - دهلران حدود 450 کیلومتر است که باید به صورت بزرگراه ایجاد و تقریبا همه قسمت‌های آن مصوب شده است.

محمدرضا مروارید در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: اعتبارات این موضوع نیز در دست پیگیری و اقدام است، از مسیر ایلام به مهران به طول 70 کیلومتر آن به پیمان رفته و 10 کیلومتر ابتدای تونل هم جزو آن مسیر لحاظ شده و اکنون به مناقصه رفته است و تا 30 بهمن ماه پیمانکار آن مشخص خواهد شد در نتیجه کل مسیر ایلام به مهران به پیمان می‌رود.

وی ادامه داد: اما یکی از مسیرهایی که بخشی از بار ترافیکی اربعین را به دوش می‌کشد، محور ارتباطی ملکشاهی به مهران است، محوری که به ترشابه معروف است و در این روزها هم کار بهسازی و تعریض آن در حال انجام است.

موضوعی که استاندار ایلام و سلام امینی نماینده مردم شهرستان‌های ایلام، ایوان، چرداول، سیروان، ملکشاهی و مهران را به آنجا کشاند تا آخرین وضعیت بهسازی گردنه ترشابه را بررسی کنند.

سیدکمال‌الدین میرجعفریان مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: از ابتدای اجرای طرح بهسازی این مسیر چهار و نیم کیلومتری، تاکنون 250 هزار مترمکعب این محور خاکبرداری شده و بر اساس اعلام کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این بازدید از رایزنی‌ها برای تامین اعتبار لازم طرح‌های عمرانی در استان خبر داد و گفت: تکمیل طرح‌های نیمه تمام عمرانی در اولویت بودجه قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها