همیشه چاقی تنها به دلیل پرخوری و کم‌تحرکی نیست و ممکن است به خاطر ورود نوعی ویروس مرموز و ناشناخته در بدن باشد.
کد خبر: ۱۰۰۰۶۱۵
ویروسی مرموز که چاقتان می‌کند!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، یکی از دانشمندان دانشگاه ویسکانسین آمریکا طی تحقیقات گسترده‌ای که بر روی ویروس‌ها انجام داد، متوجه شد ویروس ها هم می توانند در ایجاد چاقی در افراد موثر باشند. از جمله این ویروس ها Adenovirus 36 یا به اختصار AD-36 است که پس از ورود به بدن باعث ساخت سلول های چربی بیش از حد می شود و به این ترتیب فرد با چاقی غیر قابل کنترل مواجه می شود.

یکی از بیماران که کارشناسان تشخیص دادند به خاطر ورود عامل ویروسی به بدنش دچار چاقی شده بود، در دوران کودکی پسری لاغر بوده اما به تدریج با چاقی بسیار شدیدی مواجه شده به نحوی که حتی راه رفتن و انجام فعالیت های روزانه برای او بسیار سخت شده بود.
پس از انجام آزمایش مشخص شد که نوعی عفونت ویروسی باعث اضافه وزن در وی شده و پزشکان مجبور به جراحی معده‌اش شدند تا بتوانند مانع از تمایل شدید به خوردن مواد غذایی و افزایش وزن او شوند.
به گفته محققان اثر مخرب این ویروس حتی پس از نابودی و خروج از بدن چنان گسترده است که حتی تا سالها باقی می ماند و بدن به طرزی غیر عادی سلول های چربی تولید می کند و باعث افزایش وزن فرد می شود.
هنوز علت اصلی ورود این ویروس به بدن شناخته نشده است و تحقیقات در خصوص این ویروس و اثری که بر چاقی انسان ها دارد، توسط دانشمندان در حال بررسی است.
گفتنی است؛ تاثیر گذاری ویروس AD-36 بر چاقی انسان ها نخستین بار در تحقیقات دکتر Dhurandhar در سال 1978 شناسایی شد.
کارشناسان در تحقیقات اخیر دریافتند میلیون ها نفر در سراسر دنیا به خاطر این ویروس به اضافه وزن شدید دچار می‌شوند و بدن آنها آنتی بادی لازم برای مقابله با این ویروس را ندارد.
افرادی که از اضافه وزن رنج می‌برند لازم است به متخصص مراجعه کنند تا در کنار ریشه یابی علت اصلی چاقی، رژیم غذایی مناسب و تمرینات ورزشی برایشان تجویز شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها