دادستان کل کشور تاکید کرد؛

کول‌برها مظلوم هستند؛ قاچاقچی نه!

دادستان کل کشور با اشاره به اتفاقات اخیر برای تعدادی از کول‌بران گفت: این افراد مستضعف هستند و باید به آنها کمک شود اما نیروهای اطلاعاتی و انتظامی با افراد سودجو برخورد می‌کنند.
کد خبر: ۹۹۸۷۵۳
کول‌برها مظلوم هستند؛ قاچاقچی نه!

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، دادستان کل کشور در همایش تخصصی پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جمع خبرنگاران گفت: دشمن امروز یکی از سیاست‌های راهبردی خودش را راه ضربه به اقتصاد انتخاب کرده است و قاچاق اثرات منفی در کشور دارد به طوری که مبارزه با این مهم از اهم مبارزات کشور است.

وی افزود: به نظر من 2 راه اساسی برای مبارزه وجود دارد؛ یکی اینکه مرزها را ببندیم که اساساً کالای قاچاق وارد کشور نشود و دوم اینکه کسانی که به هر راهی کالای قاچاق وارد می کنند تا کشف صورت می گیرد باید کالای کشف شده معدوم شود. مقام رهبری تاکید کرده اند که کالای قاچاق باید آتش زده شود اگر اشکال قانوتی دارد باید رفع شود مجلس باید کمک کند برای ایجاد قانون و اگر این امر اجرایی شود، هم طمع ورود کالای قاچاق را کم می کند و هم با قاچاقچی ها مبارزه می‌شود.

حجت الاسلام منتظری با اشاره به اتفاقت اخیر برای کول بران تاکید کرد: کول برها یک عده از مرز نشین‌ها هستند و از قدیم الایام هم همین کار را می کردند. راه ارتزاق آنها آوردن جنس از دو مرز است. این افراد مستضعف هستند و باید به آنها کمک هم بشود. اما دسته دوم کول برهایی هستند که اجیر هستند و یک عده سرمایه دار افرادی را اجیر می کنند تا با استفاده از آنها و راه بلدی آنها اقدام به قاچاق گسترده کالاهای قاچاق به کشور کنند که در این راه قطعا نیروهای اطلاعاتی و انتظامی وارد عمل می‌شوند و آنها را دستگیر می‌کنند.

به گفته دادستان کل کشور، برای کول بران چند وقت پیس اتفاقاتی افتاد که این اتفاقات طبیعی بود؛ برف و بهمن از اتفاقات طبیعی است امیدوارم خدا آنها را بیامرزد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
نظر
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
۰
۰
به نظر من اون ادمی كه 50 كیلو بار رو میزاره روی دوشش وتو برف و زمستان یه مسیری رو طی میكنه قاچاقچی نیست . از ناچاریش هست كه این كاررو انجام میده .ادم فقط بیچاره باشه دیگه به قاچاق و غیر قاچاق و برف و سرما و زمستون فكر نمی كنه . اگر اینایی كه تو برف درگیر شدند و فوت كردند وضع مالی درستی داشتند با پیش بینی وضع آب و هوا نمیرفتند كولبری .
لیلیا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
۰
۰
قاچاقچی كیلو چنده ؟ چی میگید شما اینا همه بدبختند و فقیر و بیچارندو بیكار كه مججججججججججججججججججججبورن 50 كیلو بارو حمل كنند. خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااایا كجایی ؟ كجاییییی؟ ای داد از این فقرو بیكاری .

نیازمندی ها