رییس کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با جام جم آنلاین

ورود مجلس به پرونده برنج آلوده/ احتمال تحقیق و تفحص از وزارت کشاورزی و بهداشت

واردات برنج های آلوده یکی از دغدغه های مصرف کنندگان ایرانی است و عمده آن از هند می آید اما سفیر هند در ایران می گوید ما در کیفیت برنج خود شک نداریم و سعی می کنیم برنج های صادراتی به ایران از لحاظ بهداشتی مطابق استاندارد جهانی باشد.
کد خبر: ۹۹۵۹۵۷
پاسخ آقای سفیر به آلوده بودن برنج هندی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از العالم،برنج های وارداتی آلوده که این روزها نقل هر مجلسی است دغدغه های عمده ای را برای تمامی اقشار جامعه ایرانی ایجاد کرده است برنج هایی که عمده آن از هند است اما سفیر هند درتهران این مسایل را شایعه می داند.

سوراب کومار می گوید: یکی از عمده‌ترین محصولات صادراتی هند به ایران برنج است و ما علاقه داریم که علاوه بر برنج دیگر محصولات کشاورزی را نیز به ایران صادر کنیم. هر چند در این مدت شایعاتی علیه برنج هندی به وجود آمده که همه آنها از اساس کذب است و محصولات هندی همگی دارای استانداردهای جهانی است. ما هزار میلیارد تن در سال، تولید برنج داریم که 4 میلیارد تن آن باسماتی است و به 130 کشور جهان صادر می‌شود. باسماتی پوستا از برنج‌هایی است که محبوب مردم ایران است.

وی ادامه داد: ما به کیفیت این برنج شک نداریم و اصرار داریم کیفیت برنجی که به ایران صادر می‌شود از نظر بهداشتی چک شود و مطابق استانداردهای جهانی باشد. میزان آرسنیک برنج‌های هندی پایین‌تر از حد استاندار است و ما برای این منظور سرمایه‌گذاری‌های زیادی چه در بخش کشت و چه در بخش ماشین آلات انجام دادیم.

کومار گفت: کشور من با بیشتر کشورهای جهان مراوده تجاری دارد اما برای دهلی، تهران از جایگاه مهمی برخوردار است. سفر سال گذشته نخست وزیر هند به ایران در جهت بالا بردن سطح تجارت دو کشور بوده است و ما منتظر هستیم تا آقای روحانی نیز به دهلی سفر کند.

وی ادامه داد: هند تمایل دارد که در ایران سرمایه‌گذاری کند و چابهار یکی از نقاطی است که ما به دنبال حضور در آنجا هستیم و تاکنون مذاکرات خوبی را انجام داده‌ایم، در حال حاضر سطح تجارت دو کشور 10 میلیارد دلار است و امیدواریم در سال آینده این رقم به 20 میلیارد دلار برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها