مدیر نظارت بر دارو معاونت غذا و دارو در دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:‌ برای درصد اندک کمبودهای داروهای شیمی‌درمانی از گروه‌های مشابه، داروی جایگزین یا نمونه‌های تولید داخل استفاده می‌شود.
کد خبر: ۹۹۵۹۱۰

راضیه مساعد در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به وضعیت‌ داروهای موجود در استان، اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر کمبود جدی در خصوص دارو که فرآیند درمان را به مخاطره اندازد وجود ندارد چراکه در رابطه با درصد اندک کمبودهای داروهای شیمی درمانی از گروه‌های مشابه، داروی جایگزین یا نمونه‌های تولید داخل استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ بسیاری از داروهای خارجی نوع مشابهی در ایران دارند که تأثیر آن بر روی بیمار به مانند نوع خارجی است.

مدیر نظارت بر دارو معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه داروهایی بیشتر در استان مصرف می‌شود، گفت: بیشترین تجویز دارو طبق بررسی کمیته بررسی نسخ، تجویز داروهای کورتون و آنتی‌بیوتیک‌ها است. وی با بیان اینکه در خصوص داروهای سرماخوردگی و نیز واکسن سرماخوردگی مشکلی وجود ندارد، در رابطه با وضعیت داروهای بیماران خاص خصوصاً داروهای سرطانی افزود: در این رابطه با مشکل پیچیده‌ای که بتواند روند درمانی را با خطر مواجه سازد وجود ندارد.

مساعد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه توصیه‌هایی به پزشکان در خصوص عدم تجویز داروی القایی دارید و همینطور به مردم در مورد عدم درخواست از پزشکان در این رابطه، گفت:‌ تجویز نسخ باید بر اساس پروتکل‌های علمی و درمانی باشد و البته همکاران پزشک به این نکته توجه کامل دارند چرا که در غیر اینصورت فرآیند صحیح درمان به انجام نخواهد رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها