رئیس فراکسیون توسعه صادرات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولیدکنندگان باید به بازارهای جهانی و عرصه رقابت با کالاهای دیگر توجه کنند گفت: رشد پایدار و مستمر اقتصاد مقاومتی نیازمند توجه به بازارهای دیگر جهان است.
کد خبر: ۹۹۵۴۶۰

به گزارش تسنیم، علی‌اکبر کریمی در همایش چشم‌انداز کارآفرینی و کسب و کار در افق 1404 اظهار داشت: تلاش چشم‌انداز کار آفرینی و کسب و کار در افق 1404 این بود تا زمینه‌ای را برای تولیدکنندگان و تمام کسانی که دلسوز پیشرفت کشور هستند فراهم آورد.

وی افزود: در شرایطی که تولید و صادرات با فعالیت و مسائل عدیده خارجی روبه‌رو است با تمام این مشکلات دست و پنجه نرم کند تا تمام اهداف این چشم‌انداز برای پیشرفت اقتصادی کشور فراهم شود.

کریمی تصریح کرد: در سند چشم‌انداز 20 ساله کشور که به لحاظ مهم‌ترین و طولانی‌ترین افق چشم انداز در برنامه تولیدی کشور قرار داده شده است این هدف را دنبال می‌کند تا احراز جایگاه اول کشور در منطقه جنوب غرب آسیا برای جمهوری اسلامی ایران را به ارمغان آورد و دستیابی به آن نیازمند تلاش بسیاری است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: کشور ما دستاوردهای بزرگی در عرصه تولید و اقتصاد داشته است و این مساله در شرایطی صورت گرفته که ایران در یک مقطع زمانی با کمبود تولید روبه‌رو بود و سیاست‌های سهمیه‌ای برای مردم اعمال می‌شد و در زمانی هم شرایط به گونه‌ای رقم خورد که مردم برای استفاده از کالاها با تنگنا روبه‌رو بودند اما امروز تأمین کالا از مرز نیاز داخلی گذشته و با مازاد تولید روبه‌رو است و این مازاد تولید باید به سمت توسعه کشور پیش برود.

کریمی اضافه کرد: اگر چه اکثر کشورها باید خود را با صادرات هماهنگ کنند ولی نقطه عطف جمهوری اسلامی ایران در ابتدا بر پایه تأمین مایحتاج داخلی بود اما به مرور زمان کشور ما هم حرکت از تأمین واردات به سمت توسعه سیاست صادرات را در پیش گرفت و امروزه این نقطه عطف بر پایه این شعار است که توان رقابت با بازار شرکت های دیگر فراهم شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس با اشاره به هدفگذاری در حوزه تولید گفت: این مساله هدفگذاری ارزشمندی است زیرا تولیدکنندگان مجبور می‌شوند خودشان را در فضای رقابتی قرار دهند و حضورشان را در بازارهای سایر کشورها لحاظ کنند.

وی افزود: نکته دیگر این است که اگر اقتصاد مقاومتی بخواهد رشد پایدار و مستمری داشته باشد و بزرگ شود باید بازارهای دیگر جهان را هم همواره مدنظر قرار دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها