نسلی که دوران قبل از انقلاب و جنایات و خیانت‌های دوران پهلوی را ندیده است، امروز آماج دروغ‌های بزرگ بازماندگان رژیم پهلوی است «مستند شهبانو»، «هویدا»، «رضاخان» و «مهمانی بزرگ شاهانه» که توسط شبکه تلویزیونی فارسی‌زبان من‌‌وتو که متعلق به بهائیان است و نیز شبکه بی.بی.سی فارسی بلندگوی روباه پیر استعمار انگلیس تلاش دارند رژیم پهلوی، دربار و بخصوص شخص شاه و فرح و هویدا را مبرا و تطهیر کنند و تقصیرات را به دوش سایران بیندازند، از این رهگذر دست به تحریف بزرگ تاریخ زده‌اند.
کد خبر: ۹۹۵۱۸۱

خواندن خاطرات هفت جلدی اسدالله علم که به نوعی فشرده تاریخ معاصر یک صد سال اخیر محسوب می‌شود، گویای آن است که رژیم محمدرضا پهلوی را آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها در 1320 ه. ش سرکار آوردند و در کوتای 28 مرداد 1332 همین‌ها دولت دکتر محمد مصدق را سرنگون کردند. با رژیم اشغالگر قدس (اسرائیل) ارتباطات گسترده تجاری، صنعتی و اطلاعاتی داشتند. در انتخابات فرمایشی که برگزار می‌شد هر نام و اسامی را که می‌خواستند در هر حوزه انتخابیه، همان بیرون می‌آمد. (تعجب نکنید اینها را از خاطرات اسدالله علم برایتان نقل می‌کنم)

سرکوب مبارزان و مجاهدان و تشدید آن را همواره در دستور کار داشتند. فرهنگ برهنگی و عفاف‌زدایی را سیاست خود می‌دانستند. روسپی‌گری، قماربازی، عیاشی، برنامه مشترک شاه و علم به طور منظم در روزهای هفته بوده است و ده‌ها مورد از این موارد می‌توانید به قلم غلام جان‌نثار اعلیحضرت، دوست شفیق و مرد شماره 2 رژیم پهلوی بخوانید.

ارزش خاطرات علم از آن رو اهمیت تاریخی دارد که دور از چشمان شاه و در ساعات آخر شب به صورت پنهانی به نگارش در آمده است و در صندوق امانت در کشور سوئیس به ودیعه سپرده شده و بعد از 12 سال از فوت علم (25 فروردین 1357) با موافقت و زیر نظر همسرش و ویراستاری دکتر علینقی عالیخانی وزیر اقتصاد وقت کابینه علم منتشر شده است.

بهمن‌ماه فرصت مناسبی برای بازخوانی کارنامه رژیم پهلوی، شاه، دربار، ساواک و خیانت‌ها و جنایات رژیم وابسته به بیگانگان است. علاوه بر خاطرات هفت جلدی اسدالله علم، خاطرات دو جلدی ارتشبد حسین فردوست همکلاس شاه و قائم‌مقام ساواک کشور که روایت درونی از زمانه و روزگار پهلوی و دربار دارند در کنار خاطرات مجاهدان و مبارزانی چون عزت شاهی، احمد احمد، جواد منصوری، احمد توکلی، مرضیه حدیدچی‌دباغ و مرتضی نبوی را که خاطرات مجاهدان و مبارزان دوران ستمشاهی و جنایات شاه و ساواک است، از دست ندهید.

ضمنا توصیه اکید به جوانان عزیز دارم که حتما سری به «موزه عبرت» در تهران بزنید؛ شکنجه‌گاه قرون وسطایی ساواک. کمیته مشترک ضد خرابکاری شهربانی و ساواک که مبارزان و مجاهدان زیادی را در آنجا، امثال پرویز ثابتی‌ها که نفر دوم ساواک بود، شکنجه کردند و تنی چند از آنان در زیر شکنجه‌ها جان خود را از دست دادند.

بهمن‌ماه فرصت مناسبی برای همه است راهی که آمده‌ایم و چشم‌اندازی که پیش رو داریم. در این باره بازهم با شما سخن خواهم گفت.

دکتر علی دارابی

استاد دانشگاه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها