سخنگوی وزارت بهداشت با رد کردن شایعات مربوط به بالا بودن آمار مبتلایان به سرطان در ایران نسبت به سایر کشورها تاکید کرد: افزایش آمار ابتلا به سرطان در کشور ما مطابق کشورهای دیگر و کمتر از متوسط جهانی است، اما در عین حال پیش‌بینی می‌شود این روند ادامه پیدا کند و شاید این فاصله با کشورهای دیگر کمتر شود.
کد خبر: ۹۹۴۶۸۷

به گزارش جام جم، ایرج حریرچی در نشست خبری کنگره بین‌المللی پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان گفت: ابتلا به سرطان از ده میلیون مورد جدید در سال 2006 به 14میلیون در سال 2012 رسید و پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال 2030 به 25 میلیون مورد برسد.

حریرچی یادآور شد: در سال 2006 حدود شش میلیون مرگ به دلیل ابتلا به سرطان گزارش شده، درحالی که این آمار در سال 2012 به هشت میلیون نفر رسیده و پیش‌بینی می‌شود در سال 2030 این میزان به 13 میلیون نفر برسد.

وی عنوان کرد: در ایران بدون احتساب سرطان‌های پوست، سالانه 92هزار مورد جدید ابتلا به سرطان اتفاق می‌افتد که اگر موارد ابتلا به سرطان‌های پوست را نیز به این آمار بیفزاییم، میزان ابتلا به بیش از صد هزار مورد افزایش می‌یابد.

حریرچی، سرطان‌های پستان، معده، روده بزرگ و مثانه را بدون در نظر گرفتن جنسیت مبتلایان، شایع‌ترین سرطان‌های کشور دانست و افزود: شایع‌ترین سرطان‌ها در مردان به ترتیب سرطان معده، پروستات، مثانه و روده بزرگ و در زنان سرطان‌های پستان، روده بزرگ، معده و لوسمی است.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره میزان ابتلای مردان و زنان به سرطان‌های مختلف نیز عنوان کرد: این آمار در مردان 134 نفر به ازای هر صد هزار نفر جمعیت و در زنان 128 نفر به ازای هر صد هزار نفر اعلام شده است.

حریرچی درباره تاثیر سبک زندگی در ابتلا به انواع سرطان گفت: هم‌اکنون بیش از 10 درصد افراد بالغ در کشور سیگار می‌کشند؛ در مقابل هزینه ده هزار میلیارد تومانی درمان سرطان در ایران، ده هزار میلیارد تومان نیز صرف دخانیات می‌شود که اگر همین رقم کاهش پیدا کند، از 60 هزار مرگ زودرس در کشور پیشگیری می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها