رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

صادرات کشاورزی قزوین تا 3 برابر قابل افزایش است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: امسال 156 میلیون دلار محصولات کشاورزی از استان به خارج صادر شده که این میزان تا سه برابر قابل افزایش است.
کد خبر: ۹۹۴۰۶۶

به گزارش ایسنا، علی اکبر متقی فرد در هشتمین کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان که با حضور وزیر ارتباطات، استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: قزوین با داشتن دشت بی نظیر خود در تأمین مواد غذایی کشور نقش مهمی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: سازمان عمران دشت قزوین با 40 سال قدمت با ایجاد بزرگترین شبکه مکانیزه در کشور ظرفیتی ایجاد کرد تا قزوین به قطب کشاورزی تبدیل شود و راه‌اندازی شرکت خدمات هواپیمایی ویژه نیز توان این استان را بالا برده است.

متقی فرد اضافه کرد: در کشور بیش از 117 میلیون تن محصولات کشاورزی مختلف تولید می شود که سهم استان قزوین 7 میلیون تن در سال است.وی خاطرنشان کرد: سهم گردش مالی محصولات کشاورزی استان بالغ بر 6500 میلیارد تومان است و تنها 10 محصول عمده استان از جمله گندم، جو، ذرت، پسته، گیلاس، کشمش وانگور حدود 4 هزار میلیارد تومان ارزش دارد.متقی فرد تصریح کرد: روزانه هزار و 500 تا هزار و 700 تُن شیر در استان تولید می‌شود که با فعالیت 20 واحد مهم و فعال لبنی در این بخش ظرفیت های خوبی در استان داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: در سفر رئیس جمهور به استان مصوب شد 20 هزار هکتار آبیاری مدرن در استان ایجاد شود که امیدواریم در سال آینده نیز این میزان تا دو برابر افزایش یابد.

وی از اجرای آبیاری مدرن به عنوان بهترین راه برای صیانت از منابع آب زیرزمینی نام برد و افزود: تاکنون 35 هزار هکتار از مزارع استان زیر پوشش آبیاری مدرن قرار گرفته که 10 هزار هکتار آن توسط کشاورزان عملیاتی شده است.

متقی فرد تشریح کرد: در 9 ماهه امسال بیش از 156 میلیون دلار محصولات کشاورزی از استان به خارج از کشور صادر شده است و تلاش می کنیم با برنامه ریزی انجام شده تا پایان امسال تا 250 میلیون دلار و سال آینده تا 450 میلیون دلار این صادرات محقق شود.

وی با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی گفت: مهم‌ترین مشکلات صادرکنندگان بخش کشاورزی اختصاص نیافتن تسهیلات کم بهره، نبود پایانه صادراتی، کمبود اطلاعات تخصصی از کشورهای هدف است که امیدواریم ضمن بررسی حل این مشکلات برای توسعه خدمات گمرکی هم اقدام لازم صورت گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: در حال حاضر روند واردات بسیار سهل و راحت تر از صادرات است در حالی که این روند باید برعکس شود.

وی پیشنهاد کرد با پیگیری مسئولان کشوری در مقابل واردات موز به کشور بتوانیم صادرات کشمش و انگور از استان را افزایش دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها