گفت و گوی جام جم آنلاین با نایب رییس فراکسیون مدیریت شهری مجلس

نگاهی آسیب شناسانه به فاجعه تلخ پلاسکو از پنجره خود ایمن سازی!

عضو هیأت رییسه فراکسیون مدیریت شهری مجلس با تأکید بر تدوین برنامه ریزی جامع در خصوص پیشگیری از حوادث مشابه ساختمان پلاسکو، بهترین مسیر برای پیشگیری از تکرار چنین حوادثی را خود کنترلی دانست.
کد خبر: ۹۹۳۱۲۴
نگاهی آسیب شناسانه به فاجعه تلخ پلاسکو از پنجره خود ایمن سازی!

"محمد دامادی" نایب رییس فراکسیون شهری و روستایی مجلس با بیان اینکه پس از بازگشت نمایندگان از حوزه‎های انتخاباتی خود، ابعاد حادثه پلاسکو مورد بررسی قرار می گیرد به جام جم آنلاین گفت: ما در گذشته هم جلساتی در این خصوص برگزار کرده ایم و صرفا با رخداد اخیر به فکر بررسی بحران نیفتادیم.

وی تصریح کرد: باید تمامی نهادها به کمک هم در حل موضوع ناامنی بافتهای فرسوده کلان شهر تهران ورود کنند، هر چند قوانین لازم در این مورد وجود دارد اما نحوه اجرای آن در پیشگیری حوادث بسیار مهم است.

دامادی در پاسخ به این سوال که گفته می شود به واحدهای تجاری پلاسکو بارها از سوی شهرداری اخطار ناامنی ساختمان داده شده، پس چرا ضابط قضایی حکم را مبنی بر تخلیه اجرا نکرده؟ گفت: چنانچه این مرکز تجاری با وجود 560 باب مغازه تعظیل می شد شاهد ایجاد فضای نامطلوبی در سطح جامعه بخاطر بلاتکلیفی شاغلین در این پاساژ می شدیم.

نماینده مردم ساری و میانرود در مجلس دهم بهترین مسیر برای پیشگیری از وقوع حوادث مشابه پلاسکو را در خود کنترلی دانست و با ذکر مثالی خاطر نشان کرد: باید برای حفظ جان خود هزینه کنیم اگر شما امروز از خودروهای در حال تردد سوال کنید کپسول اتفاء حریق دارند، بیش از 90 درصد پاسخ منفی خواهند داد.!!

وی اضافه کرد: سالها در این مملکت کمربند ایمنی قطعه بی مصرف خودرو محسوب می شد. خوب در چنین وضعیتی برای حفظ جان انسانها چه باید کرد؟ از این رو مردم باید رعایت قانون بویژه در حوزه ایمنی را از خود شروع کنند.

دامادی در توضیح تذکرات شهرداری به کسبه مبنی بر ناامنی این ساختمان، بخشی از این اخطارها را رفع تکلیفی خواند و بخشی دیگر را قصور خود کاسبان در جهت تجهیز بنا به ادوات امنیتی دانست.

عضو کمیسیون عمران مجلس در رابطه با راهکار جلوگیری از چنین فجایعی تصریح کرد: امروز برجهای بلند دارای سیستم اطفاء حریق بوده و به محض وقوع حادثه این سامانه به طور خودکار آتش را مهار می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها