گفت و گوی جام جم آنلاین با نایب رییس فراکسیون مدیریت شهری مجلس

نگاهی آسیب شناسانه به فاجعه تلخ پلاسکو از پنجره خود ایمن سازی!

در گفت وگوی جام جم آنلاین با رییس فراکسیون مدیریت شهری مجلس مطرح شد:

تکذیب دو فوریتی حل معضل ترافیک تهران، یک طرح جامع بزودی به صحن می‎رود

مهرداد بائوج لاهوتی انتشار خبری مبنی بر تدوین طرح دو فوریتی حل معضل ترافیک شهر تهران توسط نمایندگان مجلس را رد کرد.
کد خبر: ۹۸۸۳۵۸
تکذیب دو فوریتی حل معضل ترافیک تهران، یک طرح جامع بزودی به صحن می‎رود

وی در خصوص اقدامات خانه ملت بمنظور مقابله با آلودگی هوا و کاهش بار ترافیکی کلان شهر تهران به جام جام آنلاین گفت: فراکسیون در گذشته بطور جامع روی بحث آلودگی هوا مطالعه و یک برنامه گردآوری نمود که پس از پایان بررسی برنامه ششم، لایحه مذبور وارد صحن خواهد شد.

نماینده مردم لنگرود ضمن اشاره به ساز و کارهای پیش بینی شده در این طرح تصریح کرد: با وجود چنین برنامه کاملی در مورد آلودگی هوا، ضرورتی بر طرح دو فوریتی مجلس نداریم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه بهارستان پیرامون تبادل نظر با نهادهای ذیربط همچون وزارت کشور و سازمان محیط زیست خاطر نشان کرد: بیش از 50 جلسه با محوریت حل آلودگی هوای تهران با نمایندگان محترم سازمانهای مربوطه برگزار و به توافقاتی رسیده‎ایم.

لاهوتی با بیان اینکه کلیات طرح فوق به تصویب مجلس هم رسیده ، افزود: بزودی مراحل پایانی و اصلاحی این طرح در صحن مجلس کلید می‎خورد.

وی در پاسخ به این سوال که با اجرای این طرح چه اتفاقی خواهد افتاد که مشکل ترافیک و آلودگی هوای تهران به زودی مرتفع شود، گفت: ما روی استاندارد سازی خودروها متمرکز شده و کارخانجات‎ بر مبنای این طرح نسبت به بهینه کردن ماشین آلات خود در یک پروسه سه ساله ملزم شده‎اند.

لاهوتی در ادامه تشریح ساز و کارهای لایحه فوق از پروژه کمربند سبز شهری خبر داد و ابراز داشت: در کنار توسعه فضای سبز کشور توسط شهرداری ما تعرفه واردات خودروهای هیبریدی(برقی) را به صفر رساندیم و از طرفی راهکارهایی برای گسترش 75 درصدی ناوگان حمل و نقل شهری مدون کردیم.

نماینده سه دوره حوزه انتخاباتی گیلان در مجلس، در جواب به این سوال که در کوتاه مدت برای مهار ترافیک و آلودگی هوا چه چاره‎ای اندیشیده ‏اید، گفت: خارج کردن خودروهای فرسوده از ناوگان شهری در کوتاه مدت نتیجه بخش خواهد بود که در این مورد هم دولت مکلف به اجرای آن شده است.

لاهوتی با این توضیح که همه باید بر اجرای این قانون اهتمام ورزیم یادآور شد: مجلس از محل صندوق ذخیره ارزی 2 میلیارد دلار بمنظور تجهیز قطار شهری اختصاص داد که متاسفانه دولت در این زمینه به تعهدات خود عمل نکرد.

وی خاطر نشان کرد: معضلات ترافیکی کلان شهر تهران نیازمند عزم ملی است و نمی‎توان همه چیز را از شهرداری مطالبه نمود، بنابراین نمایندگان موظف به پر کردن خلاء‎های قانونی بوده و در اجرای قانون همه باید همت کنند.

اما در مورد طرح دو فوریتی حل معضل ترافیک گفتنی است: اواخر هفته گذشته یکی از خبرگزاریها به نقل از بهروز نعمتی سخنگوی هیأت رییسه مجلس، از تدوین این طرح توسط نمایندگان خبر داده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
۰
۰
ترافیك آلودگی تهران شده مثل یك بیماری لاعلاج این طرحها برنامه ها هیج اثری ندارن فقط مسكنهای موقتی هستن كه روز به روز تاثیرشون هم كمتر كمتر میشه
آرمین
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
۰
۰
نماینده محترم شمال احتمال به یقین از هوای پاك منطقه خودش برخوردار و دغدغه بیماری و خطرات پیرامونی این معضل را عمیقا درك نمی نمایند .از برادر نماینده محترم باید سوال كرد چنین مسئله خطرناكی به طرح ضربتی آنی نیاز هست .در عزم ملی شكی نیست ولی شماها كه قدرت و بودجه دست شماست برای رهایی از این معضل چه اقدام آنی انجام می هید؟ ما كه این چندین سال فقط و فقط آقای لاهوتی ، حرف را شنیده ایم.در عمل شماها دچار چند گانگی می باشید.!!!

نیازمندی ها