پای لنگ محیط‌زیست لرستان این روزها به سنگِ فعالیت کارخانه‌های آلاینده شن و ماسه خورده است، واحدهایی که بلای جان محیط‌زیست و رودخانه‌های استان شده‌اند.
کد خبر: ۹۹۲۸۲۰

به گزارش مهر، فعالیت غیراصولی این واحدهای صنعتی از یک‌ سو موجب خسارات جدی به بستر رودخانه‌های لرستان شده و از سوی دیگر آلودگی هوا، آب‌وخاک رادرپی داشته است.

افزایش ذرات معلق در هوا تا مسافت زیادی از محل فعالیت این واحدها موضوعی است که گاه موجب ابراز نارضایتی و انتقاد افراد ساکن در محدوده کارخانه‌های شن و ماسه شده است. از سوی دیگر رهاسازی پساب و فاضلاب ناشی از فعالیت این واحدهای آلاینده موضوع دیگری بوده که تبعاتی چون آلودگی خاک محدوده فعالیت و حتی در برخی موارد آلودگی آب رودخانه‌ها را نیز به دنبال داشته است.

جمال مومیوند، معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به این که در استان لرستان سه رودخانه ممنوعه برای برداشت شن و ماسه وجود دارد، گفت: این رودخانه‌ها شامل رودخانه «کاکاشرف» در شهرستان خرم‌آباد، «تیره» در شهرستان دورود و «خرگوشناب» در شهرستان الشتر هستند. وی با تاکید بر این‌که امور آب این سه رودخانه را ممنوعه اعلام کرده است، افزود: نباید هیچ گونه برداشت شن و ماسه‌ای در این رودخانه انجام گیرد. وی با اشاره به فعالیت 94 واحد شن و ماسه‌ای در استان لرستان عنوان کرد: تا کنون از این تعداد 15 واحد به دلیل برداشت غیرمجاز شن و ماسه، به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: تاکنون نیز از مجموع 15 واحد شن و ماسه‌ای در استان، برای ده واحد حکم قضایی صادر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها