کربی: آمریکا به تعهداتش در چارچوب برجام عمل کرده است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: همانگونه که به تعهداتمان در چارچوب توافق هسته ای عمل کرده ایم به تعهدات مان درخصوص تامین منابع مالی طرح های مقابله با تغییرات جوی هم ادامه خواهیم داد.
کد خبر: ۹۹۱۶۳۹
کربی: آمریکا به تعهداتش در چارچوب برجام عمل کرده است

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد واشنگتن به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته ای ایران عمل کرده است.

جان کربی در کنفرانس خبری و در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که پرسید دولت جدید آمریکا که قرار است سه روز دیگر قدرت را به دست بگیرد به صراحت اعلام کرده است طرح دولت کنونی را برای تامین منابع مالی مورد نیاز مقابله با تغییرات جوی نمی پذیرد.

وی در پاسخ گفت: ما همانگونه که به تعهداتمان در چارچوب توافق هسته ای عمل کرده ایم به تعهدات مان در خصوص تامین منابع مالی طرح های مقابله با تغییرات جوی هم ادامه خواهیم داد.

در بخش دیگری از این کنفرانس خبری یکی از خبرنگاران از سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پرسید ایران سفیر جدیدی را برای عراق انتخاب کرده است و بنظر می رسد کردهای عراق بنا به دلائلی سفیر جدید ایران را در بغداد بیش از سفیر سابق ایران دوست دارند. آیا شما هم دیدگاه کردهای عراق را درباره سفیر جدید ایران در عراق می پذیرید؟ یا دیدگاه متفاوتی در این خصوص دارید؟

کربی در پاسخ گفت: من هیچ نظری در این خصوص ندارم. اینها تصمیماتی هستند که دولت های مستقل اتخاذ می کنند و باید خودشان درباره این تصمیمات اظهار نظر کنند.

یکی از خبرنگاران از سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پرسید اگر آنها (ایرانی ها) یک فرد تروریست را به عنوان سفیر این کشور در عراق انتخاب می کردند در آن صورت شما چه نظری داشتید؟ آیا با این موضوع مشکلی نداشتید؟

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ گفت: بار دیگر تاکید می کنم که این مسئله مربوط به دو کشور ایران و عراق است. ما قصد نداریم درباره انتخاب سفرای یک کشور در کشورهای دیگر اظهار نظر کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها