رییس اتحادیه تولید کنندگان، صادرکنندکان و واردکنندگان میوه و تره و بار گفت : با وجودی که میزان قاچاق میوه در میادین میوه فروشی تا حدودی کمتر شده اما همچنان شاهد میوه های قاچاق در میادین میوه فروشی هستیم .
کد خبر: ۹۹۱۶۰۴
درصورت نیاز پرتقال وارد می کنیم /هنوز هم میوه قاچاق در میادین هست

سید رضا نورانی در گفت و گو با جام جم آنلاین افزود : با برخوردهای قانونی که از سوی دستگاههای نظارت کننده در رابطه با میوه های قاچاق صورت گرفته شاهد کاهش قاچاق میوه به کشور بودیم اما نمی توان به طور مطلق از ورود میوه قاچاق در مدت کوتاه جلوگیری کرد و هنوز هم در میادین شاهد میوه های قاچاق هستیم .
وی افزود :در کشور انار،کیوی و پرتقال به اندازه کافی تولید می شود وشاید واردات قاچاق آن برای عده ای صرف نداشته باشد اما در برخی اقلام میوه ،این ورود قاچاق دیده می شود.

رییس اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان میوه و تره بار در پاسخ به این پرسش که با توجه به سرمازدگی باغات آیا کمبودی در بازار شب عید ایجاد نخواهد شد ، گفت :در مورد سیب درختی مشکلی وجود ندارد و ذخیره سازی لازم صورت گرفته است اما در مورد محصول پرتقال که امسال به دلیل شدت سرما بسیاری از باغات دچار آسیب شده اند می توان گفت باغات شرق استان مازنداران خیلی از محصولاتش از بین رفت اما در غرب مازندران بخشی از محصول سالم ماند که سازمان تعاون روستایی اقدام به خرید و ذخیره سازی آن کرد .

وی در باره کافی بودن میزان ذخیره سازی پرتقال شب عید نیز گفت : البته مرکبات جنوب کشور نیز بخشی از نیاز کشور به پرتقال را تامین می کند اما با آماری که سازمان تعاون روستایی طی دو هفته دیگر اعلام می کند مشخص خواهد شد که آیا کمبودی برای شب عید خواهیم داشت یا خیر که درصورت وجود نیاز اقدام به واردات پرتقال خواهیم کرد .

نورانی در پاسخ به این پرسش که چند درصد پرتقال تولیدی کشور از مناطق جنوبی تامین می شود گفت : حدود 60 تا 65 درصد از پرتقال کشوراز مناطق شمالی وحدود 35 تا 40 درصد از مناطق جنوبی تامین می شود و برای بحث نیاز کشور با توجه به سرمازدگی که در محصولات پرتقال مناطق شمالی پیش آمد باید تا دو هفته دیگر صبر کرد تا بعد از گزارش سازمان تعاون روستایی در رابطه با ذخیره سازی اگر کمبودی وجود داشت برای واردات آن برنامه ریزی کرد.

سیما رادمنش - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مش مراد
Spain
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
۰
۰
باز پای یه آقازاده برای واردات درمیان است.....

نیازمندی ها