رئیس فرهنگستان علوم و زبان فارسی گفت: سلامت نفس یکی از خصوصیات بارز دکتر علی شریعتمداری، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و این معلم اخلاق بود.
کد خبر: ۹۸۹۵۰۵

به گزارش ایرنا، غلامعلی حداد عادل روز پنجشنبه در مراسم تشییع دکتر علی شریعتمداری در دانشگاه خوارزمی افزود: این استاد دانشگاه از دوران جوانی در دانشگاه تهران به کار تدریس پرداخت و در کنار فعالیت‌های علمی به مبارزات سیاسی ادامه می‌داد.

وی اظهار کرد: شریعتمداری سال 1345 به شیراز رفت و به دلایل سیاسی از شیراز به اصفهان منتقل شد و از سال 57 با نهضت امام(ره) کارهای سیاسی و خدمات‌رسانی به مردم را آغاز کرد و در کسوت تعلیم و تربیت، تمام قد در خدمت انقلاب بود.

رئیس فرهنگستان علوم و زبان فارسی ادامه داد: فعالیت‌های سیاسی و علمی دکتر شریعتمداری پس از نهضت مقاومت ملی به‌دلیل داشتن سلامت نفس، اعتقاد و ایمان به خدا با نهضت امام خمینی(ره) گره خورد و مانند دکتر چمران، فعالیت‌های سیاسی و علمی خود را در طبق اخلاص برای خدمت به ملت ایران قرار داد. این چهره فرهنگی کشورمان طی چهار دهه، خدمات ارزشمندی در عرصه تعلیم و تربیت برای جوانان این مملکت انجام داد و امیدواریم، دستاوردهای آن مرحوم و همچنین مرحوم دکتر عباس ماهیار از استادان زبان فارسی دانشگاه خوارزمی بتواند الگویی برای استادان و دانشجویان باشد.

پیکر دکتر علی شریعتمداری، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی روز پنجشنبه پس از قرائت نماز توسط حجت‌الاسلام علی‌اکبر رشاد از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی روی دستان یاران دیرینش، استادان و در قطعه 110 و در جوار همسر مکرمه‌اش به خاک سپرده شد.

در این مراسم فخرالدین احمدی‌دانش‌آشتیانی، وزیر آموزش و پرورش، سردار رحیم صفوی مشاور مقام معظم رهبری، علی خدایی رئیس سازمان سنجش، داوری اردکانی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، عبدالله جاسبی، رضا داوری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود دعایی، حسن غفوری فرد و دیگر استادان و دانشجویان دانشگاه‌های کشور حضور داشتند.

مرحوم علی شریعتمداری 20 دی در شهر شیراز و در 93 سالگی به علت کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها