نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: اتمام طرح انتقال آب از سد نمرود به گرمسار 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و در حال طی روند اجرایی است.
کد خبر: ۹۸۸۲۹۶

غلامرضا کاتب در گفت وگو با ایرنا، با بیان اینکه تاکنون طرح آبرسانی از سد نمرود به شهرستان گرمسار 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مخزن های انتقال آب نصب شده است، افزود: سد نمرود در محدوده سرزمینی استان تهران قرار دارد، اما به دلیل هم مرزی با شهرستان گرمسار، در آینده بخش قابل توجهی از آب این سد به عنوان حقابه به این شهرستان انتقال می یابد.

وی افزود: عملیات لوله گذاری طرح انتقال آب از این سد به شهرستان گرمسار، تا حدود زیادی به اتمام رسیده است و با تخصیص اعتبار و انتقال آب، می توان در آینده ای نزدیک شاهد افزایش رونق و آبادانی در این شهرستان باشیم.

نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: روستای سِله‌بُن از توابع استان تهران در مسیر انتقال آب سد نمرود به شهرستان گرمسار قرار دارد که با برنامه ریزی های انجام شده، جا به جایی این روستا و ادامه لوله گذاری در آینده ای نزدیک از سر گرفته می شود.

وی ادامه داد: مردم روستای سله‌بن برای جابه جایی مشکلی ندارند و با تخصیص اعتبار و ساخت واحدهای مسکونی برای اهالی این روستا، مشکل انتقال این افراد به منطقه خارج از محدوده انتقال آب انجام می شود.

نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که حقابه سد نمرود متعلق به مردم شهرستان گرمسار است، تصریح کرد: بسیاری از زمین های بیابانی و مرتعی گرمسار و ایوانکی به دلیل خشکسالی به کانون فرسایش باد تبدیل شده است که با انتقال آب این سد، می توان بخش قابل توجهی از افزایش بیابانزایی را مهار کرد.

کاتب با اشاره به امکان بهره برداری از آب انتقالی از سد نمرود برای بخش صنعت گرمسار، گفت: درحال حاضر، بیش از هزار واحد صنعتی و تولیدی در شهرستان گرمسار فعال است که می توان با انتقال آب سد نمرود به شهرک ها و مناطق صنعتی، بخش قابل توجهی از نیاز آبی این واحدها را برطرف کرد.

وی با اشاره به هدفگذاری اتمام طرح جاده فیروزکوه به گرمسار تا پایان سال 96 افزود: تاکنون با برنامه ریزی های منسجم دولت و تخصیص اعتبار، یک گام از عملیات گودبرداری و آسفالت در مسیر گرمسار به اتمام رسیده است.

کاتب با بیان این که راه اندازی جاده فیروزکوه- گرمسار از مصوبات سفر کاروان تدبیر و امید به سمنان است، خاطرنشان کرد: تا پایان سال 95 حدود 50 میلیارد ریال برای ادامه ساخت این جاده تخصیص می یابد.

نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان درمجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بخش اندکی از خاکبرداری و آسفالت مسیر جاده فیروزکوه باقی مانده است که با تعریض جاده محمود آباد شهرستان فیروزکوه، تردد در مسیر فیروزکوه- گرمسار تا پایان سال 96 برقرار می شود.گرمسارغربی ترین شهرستان استان سمنان و دارای وسعت پنج هزار و 182 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 70 هزار نفر است، این شهرستان از شمال به دماوند، از غرب به ورامین، از شرق به شهرستان آرادان و از جنوب به کویر مرکزی محدودمی شود.

شهرستان گرمسار به دلیل نزدیکی با تهران و برخورداری از صنایع و واحدهای آموزش عالی، میزبان جمعیت قابل توجهی از استان تهران است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها