معاون اول قوه قضاییه گفت: این‌که اخیراً فشارها زیاد شده به این علت است که با آقازاده‌های مفسد و مفسدان دانه درشت و افراد منتسب به قدرت برخورد می‌شود.
کد خبر: ۹۸۶۶۷۵

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، غلامحسین محسنی اژه‌ای در حاشیه همایش تخصصی معاونان و روسای ادارات مبارزه با سرقت پلیس آگاهی در جمع خبرنگاران با اشاره به دستگیری آرش صادقی و اعتصاب غذای وی افزود: اطلاعات ما نشان می دهد که اینگونه کارها از خارج سرچشمه می‌گیرد اما برخی عوامل داخلی هم به آن دامن می زنند و افراد را تحریک می‌کنند تا با این اقدام، قوه‌قضاییه را تحت فشار قرار دهند .

معاون اول قوه قضاییه، با طرح این پرسش که چرا فشارها بر قوه قضاییه زیاد شده است؟ گفت: چون که دستگاه قضا با آقازاده‌های دارای فساد و مفسدان دانه‌درشت و افراد منتسب به قدرت برخورد می‌کند آنها هم فشار می‌آورند تا جوسازی و افراد را وادار به اعتصاب غذا کنند .

محسنی اژه ای تاکید کرد: کسانی که فکر می کنند قوه قضاییه تحت تاثیر فشارهای خارجی و داخلی بر خلاف قانون به کاری تمکین می‌کند، بدانند بشدت در اشتباه هستند و به هیچ وجه تسلیم فشارها نمی‌شویم .

وی با یادآوری فتنه 88 و فشارها علیه نظام اسلامی و رای مردم در آن دوره با هدایت شیطان بزرگ گفت : آنها فشار آوردند تا انتخابات بدون هیچ دلیلی ابطال شود اما ما زیر بار حرف نادرست و بی‌دلیل نرفتیم اما اکنون اگر حرف حقی باشد، کاملا آماده ایم بشنویم بالاخره حتما ایراداتی وارد است و باید رفعش کرد.

معاون اول دستگاه قضا در ادامه گفت: بالاخره اگر کسی دست از اعتصاب غذا برداشت می تواند مرخصی هم برود بالاخره هستند افرادی که تحت انتساب به پدر خود جرمی مرتکب شدند و اکنون نیز مرخصی می روند و یا برخی دیگر باتوجه به شرایط قانونی حتی عفو می شوند بنابراین معیار ما قانون است .

قانون باید اصلاح شود

معاون اول قوه قضاییه همچنین گفت: قانون باید به منظور معرفی مفسدان اقتصادی و مجرمان به مردم اصلاح شود تا جنبه بازدارندگی داشته باشد.

وی افزود: از جمله مواردی که باید مورد بازنگری قرار گیرد شناخت و معرفی مجرم به جامعه است اما اکنون دادگاه را علنی برگزار می‌کنیم در حالی که در عمل نمی توانیم مجرمان را معرفی کنیم چرا که دست ما از نظر قانونی بسته است.

محسنی اژه‌ای در همین زمینه با بیان مثالی گفت: فردی بیش از هزار میلیارد تومان با دوز و کلک از اموال عمومی گرفته اما هنوز برنگردانده است حالا وقتی که دستگیر شده ما به اختصار می گوییم جیم، میم (ج-م) که مردم ما را واقعا مسخره می کنند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: الان می‌گوییم دادگاه علنی است در حالی‌که صدا و سیما حق پخش ندارد و ما هم حق نداریم اسم ببریم، بنابراین دست ما از این نظر بسته است و باید قانون اصلاح شود.

برخی بدهکاران بانکی با داشتن مال از بازگرداندن آن خودداری می کنند

معاون اول قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برخی از بدهکاران کلان بانکی که اخیرا دستگیر شده اند با وجود داشتن مال و دارایی از بازگرداندن آن امتناع می کنند.

محسنی اژه‌ای افزود: برخی آمده‌اند و تسهیلات بالا را با تقلب رشوه و خارج از روال دریافت کرده و در جایی دیگر نیز هزینه کرده‌اند. اینها پول هم دارند، اما بدهی خود را پرداخت نمی‌کنند که با این افراد برخورد می کنیم.

وی خاطر نشان کرد: از دو هفته پیش تاکنون چند نفر از این افراد با بدهی بین 500 تا 6 هزار میلیارد تومان دستگیر شدند اما فردی به صرف گرفتن تسهیلات و معوق شدن آن بازداشت نمی شود بلکه کسی بازداشت می شود که بدون رعایت مقررات بانکی تسهیلات گرفته و در جاهایی غیر قانونی مصرف کرده و با داشتن دارایی نمی خواهد آن را برگرداند.

سخنگوی قوه قضاییه اضافه کرد: به عنوان نمونه فردی بالای 500 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده و دستگیر شده که در طی همین مدت سه چهار نفر با همین تیپ و بدهی دستگیر شده‌اند.

محسنی اژه‌ای درباره شناسایی اموال بابک زنجانی و اعلام آمادگی فردی برای خرید این اموال، گفت: این اموال با زحمت بسیار از سوی قوه قضاییه شناسایی و ردیابی شد؛ چرا که برخی از این اموال به نام خود فرد نبوده و با اقدامات مختلفی شناسایی شده است خود این فرد نیز وکالت داده که اگر خواستید اموال من را بفروشید و بدهی های شرکت نفت را بدهید.

وی ادامه داد: چند نفر برای خرید اموال این فرد اعلام آمادگی کرده اند اما شرایطشان به گونه ای نبوده که بتوان اموال را به آنان فروخت یا اقساط بلند مدت را مطرح می کردند یا شرایط دیگری داشتند شرکت نفت نیز می تواند اگر مشتری پیدا شد، این اموال را بفروشد.

قوه قضاییه امروز سیبل دشمن است

دادستان کل کشور هم دیروز در جلسه تحلیف جمعی از قضات اظهار کرد: قوه‌قضاییه امروز سیبل دشمن است و دشمن از طرق مختلف و نقشه های گوناگون قوه‌قضاییه را سیبل خود قرار داده است .

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، محمد جعفر منتظری افزود : یکی از راهبردهای دشمن سرنگون کردن نظام است و اخیرا نیز خبری رسیده است که در انگلیس اتاق فکری دارند که در آن بر ضدانقلاب نقشه کشیدند.

وی گفت : آنهایی که درصدد مقابله با نظام هستند و هدفشان نیز سرنگون کردن نظام است ، راه‌هایی را در این خصوص انتخاب کرده اند که یکی از این راه‌ها را راهبرد سال آینده خود قرار داده اند که قوه قضاییه را هدف قرار دهند.

دادستان کل کشور افزود : این استراتژی دشمن است که قوه قضاییه را از اقتدار بیندازند و تضعیف کنند چراکه اگر در یک کشوری قوه قضاییه اقتدار نداشته باشد و تضعیف شود، آن کشور به جد تضعیف خواهد شد .

وی با بیان این‌که باید توجه داشته باشیم که اکنون قوه قضاییه سیبل دشمن است گفت : قوه قضاییه باید مقتدرانه و براساس عدالت کار کند اما امروز دشمن به طرق مختلف و نقشه های گوناگون قوه را مورد هدف خود قرار داده است .

دادستان کل کشور گفت : دلایل و نشانه های زیادی برای این ادعا داریم و از پشت پرده ها خبر داریم که عناصر داخلی و حتی گاهی کسانی که داعیه دلسوزی قوه‌قضاییه را دارند، حرف های دشمن از زبان آنها بیرون می آید.

منتظری با بیان این‌که آنچه دشمن می‌خواهد تضعیف و مخدوش کردن چهره قوه قضاییه است، گفت: ما مدعی معصوم بودن دستگاه قضایی نیستیم اما معتقدیم که به‌لحاظ ویژگی‌هایی که قوه‌قضاییه دارد، سالم ترین است .

وی افزود : البته در بین آن فساد نیز وجود دارد اما بشدت با مفسدان داخلی برخورد می شود.

قوه قضاییه نیازمند قضات متدین، سالم و انقلابی است

دادستان کل کشور گفت: قوه قضاییه امروز بشدت نیازمند قضات سالم، متدین، تربیت شده مکتب اسلام و انقلابی است.

وی با بیان این‌که قضاتی که نفس ضعیفی دارند بهتر است از قضاوت انصراف دهند، ادامه داد: دو چیز شما را در مقام قضاوت مورد تهدید قرار می دهد، یکی پول و دیگری مسایل جنسی.

منتظری بر ضرورت آگاهی داشتن قضات به مسائل روز اشاره کرد و گفت: در مقام قضاوت زمانی می‌توانید موفق باشید که متناسب با شرایط روز دانش خود را پیش ببرید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها