
وی گفت: جهانی شدن موضوعی است که در سالهای اخیر به آن پرداخته شده و فرآیندی است که طی آن جهان کوچکتر میشود و آگاهی جهانی افزایش مییابد. جهانی شدن سبب تعامل بین انسانهاست و این تعامل تا دوردستها با شدت و شتاب مختلف رخ میدهد.
این پژوهشگر مسائل اجتماعی در ادامه گفت: جهانی شدن در دو سطح قابل بررسی است. سطح اول جهانی شدن ورزش که کمکی به پیشرفت و روابط بینالملل نمیکند و سطح دوم تاثیری است که ورزش بر فرآیندهای جهانی دارد؛ مانند سبک زندگی، اوقات فراغت و ارتباطات.
خاتونی ادامه داد: جهانی شدن با منافع کمپانیها و شرکتهای اقتصادی جهان رابطه تنگاتنگی دارد. حامیان مالی که از رویدادهای بزرگ ورزشی حمایت میکنند در عرصههای جهانی نیز نقش دارند. زمانی که سرمایه داری و اداره و تماشای ورزش به دست سرمایهداران بیفتد و ورزش عرصه تولید و معرفی کالاها شود، کنترل ستارگان ورزشی غیرممکن است.
این پژوهشگر اجتماعی در پایان گفت: ورزش در سه بعد محلی، بینالمللی و جهانی انجام میشود. توجه بیش از اندازه رسانهها به ورزشهای جهانی به عقیده مخالفان سبب شده، ورزشهای محلی از بین برود. از سویی موافقان میگویند ورزش با راهیابی به مناطق مختلف جهان، توسعه و پیشرفت را به ارمغان میآورد.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
تهیهکننده، نویسنده و بازیگران مجموعه شبکه سه، از چالشهای تولید یک قصه اجتماعی میگویند
در گفتوگو با یک جامعهشناس، تهدیدات و فرصتهای هوش مصنوعی برای خانوادههای ایرانی را بررسی کردهایم
سعید شیخزاده در گفتوگو با «جامجم» عنوان کرد