با وجود مفید بودن انجام ورزش اما چنانچه مراقب پوست خود نباشید با مشکل آکنه صورت بعد از تمرین ورزشی مواجه می شوید.
کد خبر: ۹۸۰۲۵۷
وقتی وسایل ورزشی و موبایلتان صورتتان را جوش جوشی می کنند!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، برای جلوگیری از بروز آکنه انجام برخی کارها قبل، هنگام و بعد از انجام ورزش الزامی است تا پوستی سالم و بدون جوش داشته باشید.


در گام اول قبل از انجام ورزش خانم ها محصولات آرایشی را از سطح پوست خود پاک کنید، در طول ورزش چنانچه دچار تعریق شدید سریعا صورت خود را خشک کنید، مایعات به میزان کافی بنوشید، از استفاده از محصولات آرایشی بویژه حاوی چربی و روغن و نیز کرم های ضد آفتاب حاوی چربی استفاده نکنید، بعد از ورزش در اولین فرصت استحمام کنید و لباس های خود را تعویض کنید.


پس از استفاده از محصولات ورزشی دست های خود را بشویید زیرا آنها حاوی انواع میکروب ها و باکتری ها به علت استفاده تعداد زیادی از کاربران هستند و می توانند باعث ایجاد آکنه شوند.


اگر در هوای باز ورزش می کنید نورخورشید یکی از عوامل ایجاد آکنه است پس از کرم ضد آفتاب سبک و کلاه استفاده کنید تا دچار آکنه نشوید.


همچنین برخی تجهیزات تلفن همراه از جمله بدنه گوشی و یا هدنزفری ها هم می توانند به دلیل حرارت دستگاه و تجمع باکتری ها باعث ایجاد آکنه به خاطر تماس با پوست صورت شوند در این موارد ضدعفونی کردن این دستگاه ها می تواند مانع از آسیب به پوست شود.


علاوه بر رعایت تمامی نکات گفته شده، نظافت پوست، رعایت رژیم غذایی سالم، نداشتن استرس و نوشیدن مایعات همگی می تواند در ایجاد پوستی زیبا و بدون لکه و جوش موثر باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها