جام‌جم ایران در نوزدهمین جشنواره تولیدات مراکز

نوزدهمین جشنواره تولیدات مراکز استانی صدا و سیما در پیش است؛ جشنواره‌ای برای تمام ایران با همه آداب و رسوم، زبان‌ها و گویش‌ها، سبک زندگی و در یک کلام خرده فرهنگ‌هایی که در گوشه گوشه این سرزمین می‌توان دید و با آنها زندگی کرد.
کد خبر: ۹۷۹۶۳۹
جام‌جم ایران در نوزدهمین جشنواره تولیدات مراکز

یک ایران است و یک جان واحد، رسانه‌ای برای همه و همه برای رسانه‌ای که نشان از روح حاکم بر ایران دارد. شبکه‌های استانی به واقع بدنه اصلی شبکه‌های سراسری را شکل می‌دهند، شبکه‌هایی که اگر پشتوانه فرهنگی و سرمایه‌های انسانی تربیت شده در استان‌ها را نداشته باشند، رو به زوال خواهند رفت. حقیقت آن است که بسیاری از نیروهای حاضر در شبکه‌های سراسری، روز و روزگاری در استان‌های مختلف ایران و با برنامه‌های محلی و منطقه‌ای شروع به کار کرده‌اند و همان شبکه‌ها، سکوی پرتابی برای شهرت آنان بوده است. رادیوها و تلویزیون‌های استانی، ساختاری کامل برای دیده شدن استعدادهای نهفته در جای‌جای این مرز و بوم را پدید آورده‌اند که در نهایت، غنای بیشتر خود آنها و شبکه‌های سراسری را رقم می‌زند. اینک جشنواره تولیدات مراکز استانی، فرصتی است برای دوباره دیدن و دوباره شنیدن آنچه طی یک سال گذشته توسط برنامه‌سازان توانمند بومی در اقصی نقاط ایران ساخته و روانه آنتن شده است؛ جشنواره‌ای اصیل برای همه ایرانیان که می‌خواهند در جام‌جم رسانه، همه این مرز و بوم را ببینند و با گنجینه ملی فرهنگ خویش همراه باشند.

بیش از 1500 اثر در حوزه‌های سیما، صدا، خبر، پژوهش و موسیقی و نیز بخش‌های جنبی و ویژه، قرار است به رقابت با یکدیگر بپردازند و داوران از بین همه آنها، برترین‌ها را معرفی کنند اما در واقع همه آنها جزو برترین‌ها هستند، برگزیده‌ای از دریای توانمندی و استعدادهای ناب، زبانی گویا برای گفتن قصه پررمز و راز و هزار رنگ ایران از گذشته‌ای دور تا امروز.

برگزاری این جشنواره را باید با همه خصوصیاتش به تماشا نشست، با همه رنگ و بوی محلی و بومی‌اش، اقتضائات ذاتی‌اش و شادی‌ها و غصه‌های مردمان سرزمینی به نام ایران؛ جشنواره‌ای که آینه تمام‌نمای این همه است و هر گام به شناختی وسیع‌تر می‌انجامد.

فرشید شکیبا

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها