کارخانه‌های داعش سلاح‌هایی با استانداردهای نظامی ساخته‌اند

یک سازمان تحقیقاتی می‌گوید، گروه تروریستی داعش سلاح‌ها و مهماتی با استانداردهای نظامی تولید می‌کرده است. مواد اولیه این سلاح‌ها نیز از بازار ترکیه تأمین می‌شده است.
کد خبر: ۹۷۹۲۱۰
کارخانه‌های داعش سلاح‌هایی با استانداردهای نظامی ساخته‌اند

به گزارش جام جم آنلاین ،یک سازمان مستقل نظارت بر تولید و کاربرد تسلیحات در جهان، اطلاعات تاکنون ناشناخته‌ای را منتشر کرده که حقایق جدیدی را از توان نظامی داعش برملا می‌کند.

به گزارش سازمان "تحقیقات تسلیحات جنگی"Conflict Armament Research (سی‌ای‌آر) مستقر در بریتانیا، گروه تروریستی داعش سلاح‌ها و مهماتی با استانداردهای بین‌المللی نظامی و در ابعاد وسیع تولید می‌کرده است.

سازمان "تحقیقات تسلیحات جنگی" (سی‌ای‌آر) روشن می‌کنند که چگونه داعش در کارخانه‌های خود در موصل موشک و خمپاره و تأسیسات پرتاب آنها را تولید می‌کرده‌اند.

سلاح‌های "ساخت داعش" با هنجارهای نظامی مطابقت داشته‌اند. مواد اولیه این سلاح‌ها نیز از ترکیه تأمین می‌شده‌اند.

بازار ترکیه، تأمین‌کننده مواد اولیه

جیمز بیون (james bevan) مدیر سازمان "تحقیقات تسلیحات جنگی" (سی‌ای‌آر) در گفت‌وگویی به دویچه وله می‌گوید: «"داعش" در شرایطی بوده که زمانی طولانی در بازار جنوب ترکیه مواد اولیه و شیمیایی مورد نیاز خود را تأمین کند».

کارشناسان "سی‌ای‌آر" به این نتیجه رسیده‌اند که سلاح‌های تولید شده‌ی داعشی ها به هیچ عنوان "تولید ابتکاری سلاح" نبوده، بلکه کاملا حرفه‌ای و بر اساس مختصات حساب‌شده‌ی نظامی ساخته شده‌اند.

به گزارش "سی‌ای‌آر"، تروریست ها مواد اولیه این سلاح‌ها را از ترکیه تهیه کرده‌اند؛ از جمله شکر، پتاسیم نیترات (شوره)، سوربیتول (گلوسیتول) و آلومینیوم.

بیون همچنین در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس گفته است، به نظر می‌رسد که "داعش" با توجه به پیش‌بینی شکست در موصل، نیروهای کارکشته‌‌ی خود در زمینه تولید سلاح و مهمات را از موصل به سوریه یا جنوب ترکیه منتقل کرده باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها