اسد: غرب به دنبال نجات تروریست‌ها در حلب است

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه با اشاره به تلاش سران کشورهای غربی برای نجات گروه‌های تروریستی در حلب، حمله گروه تروریستی داعش به شهر تدمر در حومه حمص را با عملیات حلب مرتبط دانست.
کد خبر: ۹۷۸۹۹۲

وی در گفت‌وگو با شبکه «راشاتودی» گفت: هدف از حمله (به تدمر) به منظور تضعیف پیروزی ارتش در حلب صورت گرفت ولی این کار نتیجه نداد. غرب اهمیتی به اوضاع تدمر نمی‌دهد، زیرا این شهر به دست تروریست‌ها افتاد، ولی هنگامی که نیروهای ارتش سوریه وارد این شهر شوند، سیاستمداران غربی درباره میراث تاریخی و شهروندان اظهار نگرانی خواهند کرد.

رئیس‌جمهور سوریه در پاسخ به بیانیه اخیر مسؤولان آلمان، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، آمریکا و کانادا درخصوص ضرورت آتش‌بس فوری در حلب نیز گفت: هدف از این کار نجات تروریست‌هاست.

رسانه‌های سوریه روز دوشنبه اعلام کردند حلب به دست نیروهای ارتش این کشور آزاد شده است. روز سه‌شنبه نیز هرچند این شهر شاهد درگیری‌های محدودی بود اما ارتش سوریه اعلام کرد مشغول پاکسازی مناطقی است که تروریست‌ها از آنجا خارج شده‌اند. آزاد‌سازی حلب، پیروزی بزرگی را برای ملت و دولت سوریه رقم زد. درهمین رابطه شیخ احمد بدرالدین حسون مفتی سوریه با بیان این‌که رؤیاهای تروریست‌ها در حلب بر باد رفته است، اعلام کرد: ما بزودی در مسجد اموی حلب نماز خواهیم خواند. وی گفت: از حدود 1400 سال پیش اذان در مساجد حلب قطع نشده بود اما از زمان رسیدن افراد مسلح به این شهر طی سال‌های گذشته اذان نیز قطع شد.

خبرهای رسیده دیروز از حلب اما حکایت از برخی درگیری‌های جدید داشت. به گزارش رویترز، شهر حلب چهارشنبه با حمله گروه‌های تروریستی و معارض به ارتش این کشور صحنه درگیری‌های تازه‌ای شد. به گزارش همین منبع، وزارت دفاع روسیه نیز دیروز از آغاز دوباره درگیری‌ها در این شهر خبر داد.

براساس اعلام این وزارتخانه، گروه‌های تروریستی باردیگر به شرق حلب حمله کردند که با واکنش نیروهای سوری دفع شد. سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، پیش‌بینی کرد مقاومت معارضان و تروریست‌های مستقر در شهر حلب ظرف دو سه روز آینده شکسته شود. طبق توافقی که میان ترکیه و روسیه با معارضان صورت گرفت قرار شد شبه نظامیان و دیگر ساکنان بخش‌های شرقی حلب از این شهر خارج شوند. با این حال تخلیه این بخش حلب به کندی صورت می‌گیرد و شبه‌نظامیان برای خارج نشدن از این شهر بهانه‌تراشی می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها