یک مقام مسئول وزارت بهداشت در گفتگو با جام جم آنلاین ؛

ماجرای کارتخوان در اتاق عمل چه بود ؟

مدیر کل نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت گفت : در رابطه با گزارش اخبار دیشب 20:30 باید گفت ، این مرکز جز مراکز غیر مجاز زیبایی کشور محسوب می شد و ما قبلا نیز این مرکز را پلمپ کرده بودیم . هم اکنون در حال پیگیری از مقامات قضایی هستیم تا دستور پلمپ مجدد این مرکز را بگیریم .
کد خبر: ۹۷۸۸۵۰
ماجرای کارتخوان در اتاق عمل چه بود ؟

محمد حسین میر دهقان مدیر کل نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت در گفت و گو با جام جم آنلاین بیان کرد : طی بازدید هایی که از مراکز درمانی و کلینیک های سطح شهر صورت گرفت ، مطلع شدیم برخی از مراکز با عنوان جعلی فوق تخصص زیبایی در حال فعالیت هستند لازم به ذکر است گفته شود هیچ مرکزی با این عنوان طی آیین نامه ها و ضوابط وزارت بهداشت در کشور وجود ندارد.

وی در ادامه افزود : وزارت بهداشت اخیرا باخبر شد یک مطب پزشکی در سطح تهران به یک مرکز فوق تخصص زیبایی مبدل شده است و در آنجا به امور زیبایی و کاشت مو پرداخته اند .نکته اولی که در این خصوص وجود دارد غیر مجاز بودن این مرکز و انواع فعالیت هایشان است که تخلف محسوب می شود . نکته بعدی ، وجود افراد غیر متخصص برای انجام امور زیبایی و کاشت مو است که این مسئله نیز تخلف سنگینی را در پی دارد علاوه بر این موضوعات در رابطه با تبلیغات فریب دهنده این مراکز غیر مجاز درمانی و کلینیک های غیر مجاز زیبایی است که در فضای مجازی و ... بسیار شاهد آن هستیم ، باید گفته شود تبلیغات باید با مجوز نظام پزشکی صورت گیرد در غیر این صورت برخورد جدی با این مراکز می شود .

میردهقان متذکر شد : در رابطه با گزارش دیشب اخبار 20:30 باید گفت شود این مرکز جز همین مراکز غیر درمانی و غیر مجازی که در ابتدا توضیح دادم قرار دارد و هیچ گونه ارتباطی با بیمارستان و اتاق عمل ندارد و اصولا در این مراکز غیر مجاز زیبایی فردی که اقدام به انجام عمل زیبایی دارد را بیهوش نمی کنند لازم به ذکر است شخصی که در این خبر معترض بود برای انجام کاشت مو به این کلینیک غیر مجاز مراجعه کرده است .

مدیر کل نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت اظهار کرد : لازم به ذکر است وزارت بهداشت یکبار این مرکز غیر مجاز زیبایی را به دلیل فعالیت های غیرمجاز ، تعرفه های غیر معمول و غیر مصوب پلمپ کرده بود و همچنین در حال حاضر در صدد آن هستیم تا ظهر امروز از مقام قضایی دستور حکم پلمپ این مرکز را مجدد بگیریم .

وی در پایان خاطرنشان کرد : تقاضای وزارت بهداشت از رسانه ها این است که این گونه گزارشات که ناقص پخش می شوند باعث سلب اعتماد مردم نسبت به حوزه سلامت می شود .وزارت بهداشت بسیار مصمم است که با این گونه مراکز غیر مجاز برخورد کند و با هماهنگی تعزیرات و مقام قضایی از فعالیتشان خودداری کنند کما اینکه تا به امروز چندین مرکز غیر مجاز زیبایی در سطح شهر پلمپ شده است و علاوه بر آن یک مرکز دیگر هست که در حال رایزنی با مقامات قضایی هستیم تا دستور پلمپ آن را دریافت کنیم . باز هم تاکید می کنم وزارت بهداشت بسیار در تلاش است تا دستور حکم پلمپ این مرکز غیر درمانی که در اخبار 20:30 اعلام شد را بگیرد .

بیتا نوروزی - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲۰
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
۰
۰
من خودم یه بار بیمارستان بستری شدم جراح بیمار تخت بغلیم جلوی در اتاق عمل ماند و نرفت تو گفت برین كارت به كارت كنین قبض شو بیارین بعد برم اتاق عمل.
مریض هم برده بودن اتاق عمل....
كارت خوان سیم كارتی واسه پزشكان كه با خودشون ببرن دم در اتاق عمل كار همراه مریض رو راحت تر میكنه...
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
حالاس كه قدر برنامه طنز مهران مدیری رو می دونید كه واقعیت رو به صورت طنز در آورد و خیلی ها ناراحت شدن . حقیقت همیشه تلخ است و تلخ خواهد ماند .
samira
United States
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
۰
۰
واقعا جون مردم چقدر بی ارزش شده.متاسفم
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
۰
۰
اكثر پزشكها از پول سیر نمیشن. بیمار را شكل تراول میبینند
یك پزشك
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
مردم هم پزشكان رو تراول چك می بینن! وسط خیابون گیر بیوفتی، كسی میاد ماشینت رو درست كنه تا به مطب ات برسی؟!! در اون لحظه همه می خوان بدوشنت!! دیگه از میوه فروش و سوپری و... محله نگم بهتره!!
ehsan
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
۰
۰
چرا راه دور بریم بیمارستان متینی كاشان كه دولتی هم هست اتاق عمل چشمش مجهز به كارتخوان هست و قبل عمل باید كارت بكشی بعد میری تو اتاق عمل
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
۰
۰
ای وای از این همه بی رحمی
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
۰
۰
لطفا یه سری به بیمارستان بعثت همدان بزنید ... نه مدیری نه رییسی نه پاسخگویی من یه بار شاهد بودم یه مرد از شدت تب بیهوش شده بود و همراه ایشان بسیار ناتوان بود در پرداخت هزینه و پرسنل آنجا بی تفاوت از كنارش میگذشتند و اصرار داشتند اول باید هزینه پذیرش را تقبل كنه تا بیمار را درمان كنند و در آخر بنده هزینه پذیرش را دادم تا به ایشان رسیدگی كردند تازه یه بیمارستان دولتی هم هست.
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
دروغه
واقعا متاسفم
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
۰
۰
همین اساتیدی كه دارن این جا افاضات می كنند اگه یه گدا از پهلوشون رد شه و به نون شب محتاج باشه حاضر نیسن دست تو جیب مباركشون بكنند. ملت ما فقط بلدند از رتضوی فقط یه مشت نمونه خروار بود كه لوكیسه خلیفه ببخشند. هر موقع شما حاضر شدین تو هر حرفه ای كه تشریف دارین محض رضای خدا كار كنین و پول نگیرین پزشكام این كارو می كنن.محض اطلاع جمع نظر دهنده این مشكل از بابت بیمه ها ست كه حاضر نیستن پولی كه از خلق الله رو می گیرن تو حوزه درمان خرج كنند .
س
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
چه ربطی داره.... بحث سر اضافه دریافتی هست برادر نه فی سبیل الله كار كردن...
اول موضوع رو دریاب بعد نظر بده..
واقعا متاسفم
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
عزیزم من موضوع رو دریابیده ام
این شمایی كه بدون داشتن اطلاعات كافی نظر می دی.
مشكل این هس كه شما و امثال شما دریافتی یك پزشك رو با خودتون مقایسه می كنید. اون حقوقی كه شما ها مدنظرتون هست برای یك پزشك فرقی با فی سبیل الله كار كردن نداره. میزان تعرفه ها بر اساس یك كتاب معتبر آمریكایی نسبت به تولید ناخالص ملی تعریف شده كه دیشب وزیر بهداشت تو برنامه ثریا توضیح كامل رو دادن.
ولی ما ایرانی ها اصولا علاقه داریم تو همه زمینه ها نظر بدیم و اظهار فضل كنیم.
نوذر
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
۰
۰
گدا هم الان كارتخوان داره!!!.....چه برسه به اتاق عمل....
یك پرستار
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
۰
۰
هر موقع فهمیدید ارزش سلامتی ای كه پزشك بمون میده و ارزش سلامتی خودمون چقدر زیاده از این یه قرون دو هزاری كه حقوق پزشكاس و نتیجه ی یه عمر درس خوندن و بیدار بودنشه نمی نالیدیم.
یه پزشك داره شریف ترین كار این جامعه رو میكنه معلومه كه باید تامین باشه . من از نزدیك با خیلی از پزشكا بودم واقعا اون طور كه فكر میكنیم نیستن و نبودن. دید خودمونو باید عوض كنیم .
مشكل ما از بیمه ها و بیمارستاناس. بیمه ها كه خیلی از خدمات از دندونپزشكی گرفته تا خیلی از عملای دیگه و حتی داروهای خاصو قبلو نمیكنه و پوشش نمیده تا بیمارستانی كه چند ماه یكبار حقوق كارمنداشو میده اونم با كلی كم كردن از سر و تهش.
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
شرمنده،اشتباهی رای منفی دادم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
۰
۰
نظارت فعالیت این مراكزی كه به اصطلاح مسئولین حوزه بهداشت غیر مجاز می گویند با چه حوزه ای است آیا درست است هر مشكلی كه بوجود می آید مسئولین آن حوزه از مسئولیت طفره بروند . متاسفانه پزشكان خود را تافته جدا بافته می دانند كه هر كاری بخواهند انجام میدهند و كسی مانع آنها نمی شود این پزشكان دلال هستند به جای طبیب بودن كه باید آلام مریض ها را تسكین دهند.
حمید
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
۰
۰
تهران پر مراكز غیر مجاز زیبایه كه هی پلمپ میشن و دوباره با زور پول باز میشن كشور ما هم تو عمل دماغ مقام اول رو داره همه تغصیر ها رو نباید گردن پزشكان و نهادهای نظارتی بندازیم ما خودون هم تو این وضع بوجود آمده مقصریم.
نرم افزار موبایل
-
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
۰
۰
جای تاسف برای بعضی از پزشكان كه حاضرند همه چیز شان. ا برای پو ل بدهند
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
۰
۰
همچنان بسیاری از پزشكان از مردم زیرمیزی های كلان میگیرند و خون مردم را در شیشه كرده اند، چه كسی برخورد خواهد كرد؟
واقعا متاسفم
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
۰
۰
خب جام جم شما هم به سانسور كردن نظرات ادامه بده و به موج هتاكی ها علیه جامعه پزشكی ملحق شو.
الحق كه رسانه های كشور ما فقط نظرات تند همسو با خودشون رو به نمایش می گذارند. نظرات مخالف را حذف یا ویرایش می كنند.
درود بر این خفقان و دیكتاتوری.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها