48 اثر از مجموع 413 اثر ارسالی در مرحله نخست ارزیابی آثار بخش رسانه‌های دیجیتال جشنواره «ایران ساخت» به مرحله نهایی داوری جشنواره راه یافتند.
کد خبر: ۹۷۸۴۰۵
48 اثر در مرحله داوری نهایی بخش رسانه‌های دیجیتال ایران ساخت

به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری جشنواره «ایران ساخت»، جشنواره ملی فرهنگی، هنری «ایران ساخت» با شعار «فناوری ایرانی= کسب و کار ایرانی» دی ماه سال جاری به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با هدف جریان سازی در حمایت از تولید ساخت داخل و دانش بنیان توسط ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان برگزار می‌شود.

ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه‌های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال، بازی های رایانه ای و ایده بازار بخش‌های جشنواره «ایران ساخت» هستند که در بخش رسانه های دیجیتال در 3 رشته (وب گاه، نرم افزار، شبکه اجتماعی) 413 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد از مجموع آثار ارسال شده پس از ارزیابی 48 اثر به داوری نهایی راه یافتند.

امیرحسین اسدی دبیر تخصصی بخش رسانه های دیجیتال جشنواره فرهنگی هنری «ایران ساخت» درباره آثار این بخش اظهار کرد: سطح آثار ارسالی به این بخش از جشنواره از کیفیت خوبی برخوردار بود با توجه به این نکته که بسیاری از افراد و شرکت های بزرگ و برجسته این حوزه از حامیان جشنواره بودند و امکان شرکت در آن را نداشتند همچنین اعضای کمیته داوران نیز آثار ارسالی داشتند که حذف شد. با توجه به این موارد آثاری مناسب با توجه به موضوع جشنواره ارسال شد.

وی ادامه داد: البته بخش شبکه اجتماعی با توجه به داوری ها برگزیده ای نخواهد داشت زیرا آثار در داوری اولیه حذف شدند در دو بخش وب گاه و نرم افزار آثار در حوزه کسب و کار دانش بنیان ایرانی و اقتصاد دانش بنیان تولید شدند.

بر اساس این گزارش، جشنواره ایران ساخت با تکیه بر فرآورده‌های فرهنگی و هنری هنرمندان ایرانی، در نظر دارد تا نهضت توجه و حمایت از اقتصاد دانش بنیان را به عنوان یکی از راهبردی ترین زیرساخت های پیشرفت و تعالی کشور، بنیان کند. در واقع به نوعی به شکل گیری جریان تولید محتوا برای فضای مجازی و رسانه های مکتوب، دیداری و شنیداری کمک رساند.

این رویداد در بخش‌های رقابتی (سطوح حرفه‌ای و غیرحرفه ای) و ویژه (خارج از مسابقه) و در رشته‌های ادبیات، تجسمی، دیداری و شنیداری، ایده بازار، رسانه های دیجیتال و بدون محدودیت سنی با شعار «فناوری ایرانی؛ کسب و کار ایرانی» برگزار می شود.

جشنواره ملی فرهنگی هنری ایران ساخت با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، «کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیانحمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وب‌سایت www.iransaakht.ir مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها