99 اثر از مجموع 566 اثر ارسالی در مرحله نخست ارزیابی آثار بخش تجسمی جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به مرحله نهایی داوری جشنواره را یافتند.
کد خبر: ۹۷۷۶۲۰
99 اثر به داوری نهایی بخش تجسمی ایران‌ ساخت راه یافتند

به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری جشنواره «ایران ساخت»، جشنواره ملی فرهنگی، هنری «ایران ساخت» در دی ماه سال جاری به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با هدف جریان سازی در حمایت از تولید ساخت داخل و دانش بنیان توسط ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان برگزار می‌شود.

ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه‌های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال، بازی های رایانه ای و ایده بازار بخش‌های جشنواره «ایران ساخت» هستند که در بخش هنرهای در 4 رشته عکس، پوستر، تصویرسازی، اینفوگرافی 566 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد از مجموع آثار ارسال شده پس از ارزیابی 99 اثر به داوری نهایی راه یافتند.

مجتبی آقایی دبیر تخصصی بخش هنرهای تجسمی جشنواره فرهنگی هنری «ایران ساخت» درباره آثار رسیده به این بخش اظهار کرد: آثار ارسالی به این بخش جشنواره از نظر کیفی در سطح قابل قبولی قرار داشتند با توجه به اینکه جشنواره نخستین دوره خود را تجربه می کند به دلیل آشنایی کم شرکت کنندگان در برخی از بخش های جشنواره شاهد ارسال آثار پراکنده به جشنواره در این بخش بودیم.

بر اساس این گزارش، جشنواره ایران ساخت با تکیه بر فرآورده‌های فرهنگی و هنری هنرمندان ایرانی، در نظر دارد تا نهضت توجه و حمایت از اقتصاد دانش بنیان را به عنوان یکی از راهبردی ترین زیرساخت های پیشرفت و تعالی کشور، بنیان کند. در واقع به نوعی به شکل گیری جریان تولید محتوا برای فضای مجازی و رسانه های مکتوب، دیداری و شنیداری کمک رساند.

این رویداد در بخش‌های رقابتی (سطوح حرفه‌ای و غیرحرفه ای) و ویژه (خارج از مسابقه) و در رشته‌های ادبیات، تجسمی، دیداری و شنیداری، ایده بازار، رسانه های دیجیتال و بدون محدودیت سنی با شعار «فناوری ایرانی؛ کسب و کار ایرانی» برگزار می شود.

جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، «کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وب‌سایت www.iransaakht.ir مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها