به گفته معاون وزیر اقتصاد و رئیس‌کل سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، آگاهی بخشی مردم درباره محصولات دانش‌بنیان ایرانی می‌تواند قدم موثری در استقبال از این محصولات باشد.
کد خبر: ۹۷۷۹۶۲
«آگاهی بخشی» قدمی در راه استقبال از محصولات دانش‌بنیان ایرانی

به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری جشنواره «ایران‌ساخت»، محمد خزاعی جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» را از چند منظر مورد توجه دانست و گفت: این جشنواره در قدم اول موجب فرهنگ‌سازی برای استفاده بیشتر از کالای دانش‌بنیان ایرانی خواهد شد اما قدم بعدی کمک‌هایی است که از نظر اقتصادی، اجتماعی و معنوی باید برای تولیدات دانش‌بنیان در کشور انجام شود.

وی از جمله این حمایت‌ها را ارائه تسهیلات و یا ایجاد شرایط مناسب عنوان کرد و ادامه داد: البته محصولات دانش‌بنیان ایرانی باید از کیفیت مناسبی برخوردار باشند تا رغبت در مصرف‌کنندگان ایجاد شود.

خزاعی بالا بردن سطح دانش و تکنولوژی را مهم‌ترین قدم در گسترش استفاده از کالاهای دانش‌ بنیان برشمرد و گفت: معاونت علمی و پارک‌های فناوری قدم‌های خوبی در این زمینه برداشته‌اند و تاسیس صندوق حمایتی به رشد کیفیت محصولات دانش‌بنیان ایرانی کمک‌کننده بوده و تاکنون رشد بسیار بالایی در این عرصه اتفاق افتاده است.

وی راهکاری که مصرف‌کنندگان را به استفاده از محصولات دانش‌ بنیان ایرانی ترغیب خواهد کرد را معرفی بیشتر این محصولات دانست و افزود: اگر آگاهی بخشی صورت گیرد و اطلاعات عمومی در اجتماع درباره شرکت‌های دانش‌ بنیان و تولیدات آن‌ها بیشتر شود استقبال هم بیشتر خواهد بود.

معاون وزیر اقتصاد با تاکید بر این نکته که منظور اقدامات تبلیغاتی نیست، گفت: منظور آگاهی بخشی است. مردم ما اگر با انواع محصولات دانش‌ بنیان و کارایی‌های آن‌ها آشنا شوند، به طبع آن استفاده بیشتری هم از این محصولات خواهند داشت.

جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری‌سازی، «کارآفرینی و اقتصاد دانش‌بنیان از خدمات و تولیدات دانش‌بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته‌سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه‌های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وب‌سایت www.iransaakht.ir مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها