در گفت وگو با جام جم آنلاین مطرح شد؛

واکنش یک جامعه شناس به شعار ضدایرانی برخی از طرفداران تراکتور سازی / نقشه ای در کار است

یک جامعه شناس تفرقه افکنی میان قومیت ها وفرهنگ های مختلف را یکی از ابزارهای جنگ نرم دانست و گفت:تولید لطیفه های سخیف در مورد قومیت ها ،تغلیظ یا پررنگ کردن تعصب های قومی وایجاد تفرقه فرهنگ ها از اهداف وابزار مهم جنگ نرم و دست های پنهان است.
کد خبر: ۹۷۷۸۹۲
واکنش یک جامعه شناس به شعار ضدایرانی برخی از طرفداران تراکتور سازی / نقشه ای در کار است

دکتر مجید ابهری در گفت وگو با جام جم آنلاین در رابطه با سر دادن شعارهایی ضد ایرانی در جریان دیدار تراکتور سازی و استقلال افزود:متاسفانه برخی از روزنامه های زرد ورزشی و سایت ها وشبکه های اجتماعی نیز به این تفرقه افکنی دامن می زنند وآگاهانه یا از روی تغافل وتجاهل این تفرقه را عمیق تر می کنند.با توجه به اختلاف فرهنگی میان قومیتها وفرهنگها باید در نظر داشته باشیم که در جغرافیای جمهوری اسلامی ایران همه ما مسلمان وایرانی هستیم وهیچ تفاوتی میان ترک ،بلوچ ،کرد وفارس نیست .

وی با اشاره به اینکه متاسفانه این تفرقه افکنی ها به برخی میادین ورزشی هم کشیده شده است گفت:این شعارهایی که در مسابقات ورزشی از سوی افراد هدف دار مطرح شده باعث تولید بهانه برای دشمنان نظام می شود ودر نتیجه جامعه را ملتهب و مضطرب می سازد.

این جامعه شناس نقش رسانه ها از جمله صدا وسیما را در افشای اهداف پشت پرده و توطئه های شوم وتفرقه افکنانه موثر دانست و افزود:نباید اجازه دهیم که بحث قومیت گرایی مخصوصا در میان همشهریان آذری و فارس ما بوجود آید .برخی از شبکه های ماهواره ای با لابی صهیونیست ها در صدد تفرقه افکنی میان قومیت های ایرانی هستند و هدف شوم آنان نیز این است که در صف متحد ما شکاف ایجاد کنند .

وی ادامه داد:متاسفانه یکی از علل توفیق این لابی صهیونیست ها نا آگاهی برخی از مردم است که از این شرایط رفتاری سوء استفاده می کنند و باعث تهییج رفتاری آنان شده و با تایید آنها منجر به دعوت از نافرمانی مدنی می گردد این زمینه ها باید با آشکارسازی اهداف و افشاگری چهره ها ی کریه آنها و اطلاع رسانی وشفاف سازی خنثی شود وگرنه ممکن است برخی افراد دست به کاری بزنند که جبران آن غیرممکن باشد.

ابهری نقش نهادهای فرهنگی چون آموزش وپرورش را برای آگاه سازی مردم موثر دانست که می توانند دیوارها شوم را از بین افراد وطبقات اجتماعی بردارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۷
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
۰
۰
روزنامه جام جم خواهشمند است مسئله را حساس نكنید شما به اختلافات بیشتر دامن میزنید.
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
حساس چیه جانم ؟! چرا باید یك ایرانی به خو اجازه بده علیه كشورش شعار ضد ملی بده ؟ اتفاقا باید مجازات شدیدی بشوند . تمام دشمنان ایران از این حادثه خوشحال شدند .
سرباز
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
۰
۰
متاسفانه این شعارها از طرف عده ای اجیر شده و سرباز دشمن داده شده و هیچ ربطی به مردم غیور و وطن پرست آذری زبان ما ندارد . آذری ها در كنار دیگر قومیتها عزیز و شریف (( مانند لرها و فارس زبانها . عرب زبانها و بلوچها . كردها و غیره )) كه در كشور وجود دارند همیشه با تمام توان و غیرت از وطن عزیزمان دفاع كرده اند و شهدای زیادی را به این كشور تقدیم كرده اند . باید این را از مسئولین پرسید كه چرا با این منافقین برخورد نمیكنن .
جانم فدای ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
۰
۰
نهادهای امنیت موقعی كه مسئله كوچك بود كجا بودند؟؟؟ خواب بودید یا خودتان را به خواب زدید؟؟؟
نوذر
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
۰
۰
اتفاق حادثه ی تصادف قطار و كشته شدن آذربایجانیها جرقه ای برای سواستفاده ی گروههای تجزیه طلب شد. دولت باید در پیگیری این ماجرا مصممتر عمل میكرد.آذریها در اینگونه مسائل جدی و احساسی هستند. ولی نباید نگران باشیم. پیوند ملی و فرهنگی آذریها با سایر قومهای ایرانی به حدی محكم است كه با شعار چند نفر فرصت طلب جمعیت 30 ملیونی آذریها گوشش بدهكار این مسایل سخیف نخواهد بود. دولت برای نشان دادن حسن نیت خود باید در دوره ی دبیرستان درس زبان تركی را بخصوص برای اقوام ترك زبان سراسر ایران از غرب تا شرق و جنوب و شمال در برنامه ی رسمی آموزش و پرورش بگنجاند مثل زبان عربی و انگلیسی.
كرمانی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
۰
۰
كجایند مردان بی ادعایی چون باكریها؟! آیا این عده قلیل آذری از امثال باكریها خجالت نمی كشند. درود و سلام خدا بر شهدای دفاع از وطن.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
۰
۰
چه ترك، كرد، لر ،عرب، گلیك و.... همه ایرانی هستیم

نیازمندی ها