توسعه اشتغال؛ مهم‌ترین اولویت اقتصاد کشور

معاون اول رئیس جمهور گفت: توسعه اشتغال مهم‌ترین اولویت است که با همکاری بخش خصوصی تحقق می‌یابد.
کد خبر: ۹۷۷۳۶۱

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در هفتمین اجلاسیه دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران گفت: مهم‌ترین وظیفه دولت ایجاد ثبات اقتصادی و مشخص کردن شاخص‌های اقتصادی در آینده است تا فعالان اقتصادی بتوانند برنامه ریزی کنند.

جهانگیری افزود: نرخ تورم بالا در یک اقتصاد همه پیش بینی‌ها را مختل می‌کند و امروز فقط چند کشور انگشت شمار گرفتار تورم دو رقمی هستند.

جهانگیری گفت: برای توسعه اقتصادی ایران باید بسترهای لازم فراهم شود که یک عامل مهم توسعه سیاست خارجی است.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: بسترهای مناسب توسعه اقتصادی فراهم شده هرچند با وضع مطلوب برای کار کردن با دنیا فاصله داریم و مسیرهای بانک، بیمه و داد‌وستد باید فعال شود. جهانگیری تاکید کرد: فعالان اقتصادی باید پیش‌بینی کنند که نرخ ارز و تورم و ثبات اقتصادی برای سال‌های آینده چگونه خواهد بود و مهم‌ترین وظیفه دولت ایجاد ثبات اقتصادی است تا شاخص‌های لازم برای فعالیت اقتصادی را فراهم کند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: نرخ تورم بر روی سایر شاخص‌های اقتصادی بسیار تاثیرگذار است که دولت یازدهم توانست آن را ساماندهی کند.

اصناف فضاهای نوین و دیجیتال را جدی بگیرند

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اصناف فضاهای نوین و الکترونیک یا دیجیتال را در توسعه فعالیت‌ها جدی بگیرند.

محمدرضا نعمت زاده در هفتمین اجلاسیه دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران گفت: اصناف رکن اصلی در بخش‌های اقتصادی، تجاری و فرهنگی و سیاسی کشور هستند و از زمان انقلاب اصناف مورد اعتماد مردم بودند و همواره نقش مهمی در فعالیت‌های اجتماعی و امور خیریه دارند.

وی ادامه داد: در سالهای اخیر روند جهانی به سمت شبکه‌های مختلف مجازی و دیجیتالی سوق پیدا کرده است.

نعمت زاده افزود: فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید با نظم خودشان شکل بگیرند امروزه 5 درصد توزیع در دست فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای است که در کشورهای صنعتی بیش‌از 70 درصد است. وی تاکید کرد: امروزه عرضه دیجیتالی گسترده‌تر شده است و ما باید خود را با نیازها مردم تطبیق دهیم.نعمت زاده تصریح کرد: باید صنوف کوچک در تولیدو توزیع باهم جمع شوند تا ببینند خواسته مردم چیست.

وی افزود: مردم می‌خواهند از اوقات فراغت خود حداکثر استفاده را کنند و باید بر اساس نیاز مردم خود را تطبیق دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها