مایکروسافت باز هم بازی مرورگرها را به گوگل باخت

با روی کار آمدن ویندوز 10 و هیاهوی پیرامون آن، مایکروسافت تصمیم داشت از شر یکی از یاران قدیمی‌اش یعنی مرورگر اکسپلورر که به کابوسی برای کاربران حرفه‌ای تبدیل شده بود، خلاص شود.
کد خبر: ۹۷۷۰۳۵

جایگزین مایکروسافت برای مرورگر کهنه‌کار اکسپلورر، مرورگر تازه نفس و به‌روز شده اج بود. شروع کار برای اج بسیار امیدوارکننده بود و این شرکت ادعا داشت این مرورگر می‌تواند جایگاه خوبی بین کاربران پیدا کند، اما آمارهای جدید نشان می‌دهد مایکروسافت بعد از گذشت زمان بازی را نه تنها به رقیب اصلی‌اش یعنی کروم که حتی به اکسپلورر و سافاری هم باخته است.

بنابر آماری که در نوامبر (آذر) منتشر شده، این مرورگر تنها 3.61 درصد از سهم استفاده در سیستم‌عامل ویندوز را در اختیار دارد و به ترتیب بعد از کروم، اکسپلورر، فایرفاکس و حتی سافاری که محصول شرکت اپل است، قرار می‌گیرد.

کروم گوگل 55.83 درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده و بعد از آن 21.66 درصد بازار در اختیار رقیب خودی یعنی اکسپلورر است. جایگاه سوم جدول نیز به فایرفاکس با رقم 11.91 درصد رسیده که سقوط 2 درصدی این مرورگر در سال 2016 را نشان می‌دهد.سافاری نیز رقم 5.26 درصد را برای خود ثبت کرده که شاید بدترین خبر برای مدیران مایکروسافت در مورد مرورگر اج باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها