به گزارش جام جم آنلاین، یوسف گرانپاشا در گفتوگو با تسنیم در ساری، در تشریح جزئیات برخورد قطار با خودروی وانت در ساری اظهار داشت: در مسیر راهآهن بسته به اهمیت نقاط، برخی محلهای عبور خودرو با مستحفظ یا راهبند ایمن شدهاند و در برخی نقاط هم عبور بدون مستحفظ اما با نشانهها و علائم کافی هشداردهنده وجود دارد. این حادثه در محل عبور مجاز بدون مستحفظ رخ داده که در دو طرف آن به اندازه کافی نشانههای هشداردهنده نصب شده و سرعتگیر نیز وجود دارد.
وی افزود: بررسیهای اولیه نشان میدهد که با وجود به صدا در آمدن بوق ممتد توسط لوکوموتیوران، بیتوجهی راننده و قرار گرفتن خودرو روی خط سبب بروز این حادثه شد.
مدیرکل راهآهن شمال خاطرنشان کرد: همچنین مشاهدات نشان میدهد که سرعت وانت از سرعت مجاز تعیین شده برای عبور از ریل اندکی کمتر بود که در بروز حادثه میتواند اثرگذار باشد.
پاشا تصریح کرد: با توجه به اینکه امروز تعطیل بود و احتمال افزایش تردد در حاشیه راهآهن نیز پیشبینی میشد، طبق روال معمول برای روزها، دستور کمتر شدن سرعت قطار از حد مقرر در این مناطق صادر شده بود.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگوی «جامجم» با نماینده ولیفقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان شد