جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن استقبال از سریال «معمای شاه» آن را یک اتفاق مهم در چشم‌انداز فعالیت‌های رسانه ملی قلمداد کردند.
کد خبر: ۹۷۱۴۸۱

به گزارش سوره سینما، علی مطهری، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی سریال تاریخی «معمای شاه» را در مجموع موفق می‌داند و می‌گوید: این سریال مخاطبانش را پیدا کرده است.

روایت روشن از نهضت اسلامی

وی معتقد است معمای شاه روایت خوب و روشنی از نهضت اسلامی دارد. همین بازگویی سیر تاریخی نهضت اسلامی در سریال معمای شاه می‌تواند نسل جوان ما را در جریان اساس و علل وقوع انقلاب اسلامی قرار دهد و در قالب سریال این موضوع جاذبه بسیاری دارد.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که خودم مقید به دیدن این سریال هستم درخصوص سریال‌های تاریخی خاطرنشان کرد: انگیزه، عشق و علاقه در کارگردان و فیلمنامه‌نویس و حتی بازیگران در این‌گونه فیلم‌ها باید وجود داشته باشد و مهم این است که آن گروه احساس کنند که یک کار لازم و واجب دارند انجام می‌دهند.

مطهری با اشاره به این‌که برای این کار بسیار زحمت کشیده شد درخصوص نقش استاد شهید مطهری در این سریال می‌گوید: در مجموع خوب و شباهت قابل قبول است. به نظر من این گریم تا 90 درصد شبیه شهید مطهری است، هرچند شباهت هیچ وقت در این گونه موارد صد در صد نخواهد بود.

«معمای شاه» روشنگر است

حجت‌الاسلام و‌المسلمین نصرالله پژمان‌فر، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز با فاخر نامیدن سریال «معمای شاه» می‌گوید: به نظرم این مجموعه کار ارزشمندی است که در آن تاریخ معاصر ما مد نظر قرار گرفته است؛ به همین دلیل نمی‌توان این کار را با آثاری که به طور معمول در تلویزیون تولید می‌شود مقایسه کرد، البته این مجموعه با مخالفت برخی افراد مواجه شده که به نظرم دلیلش را باید در روشنگری «معمای شاه» جست‌وجو کرد.

وی ادامه می‌دهد: به دلیل افشاگری برخی مسائل و پشت پرده‌‌ها، ممکن است عده‌ای متضرر شوند؛ زیرا در آن زمان (قبل از انقلاب) زندگی کرده‌اند. برای همین برایشان قابل تحمل نیست که برخی مسائل افشا شود. با توجه به این موضوع جرات و جسارت تهیه‌کننده و کارگردان را تحسین می‌کنم، چون با وجود این‌که می‌دانستند ممکن است با چه هجمه‌هایی روبه‌رو شوند باز هم قدم در این مسیر گذاشتند تا نسل جوان ما با بسیاری از ناگفته‌ها آشنا شود.

بیگانگی نسل جدید با تاریخ انقلاب

ابوذر ندیمی، عضو دیگر کمیسیون فرهنگی مجلس هم با حمایت از این مجموعه درباره نقش سریال‌های تاریخی به ویژه تاریخ معاصر در معرفی به نسل‏ جدید معتقد است نسل جدید با تاریخ انقلاب آشنا نیست، حتی کسانی که در کوران انقلاب بودند خیلی به ریزه‌کاری‌های سال‌های 56 و 57 آشنایی ندارند پس هر اندازه که در این مورد کار و اطلاعات تصویری به مردم ارائه شود ، قطعا اثرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به اطلاعات تصویری در سریال معمای شاه می‌گوید: در بررسی فیلم‌ها و سریال‌های تاریخی باید به چند نکته توجه کرد که مهم‌ترین آن وجود مستندات است، زیرا در پرداخت فیلم‌های تاریخی استفاده از غیرمستندات موجب عدم اقبال عمومی می‌شود. هرچه یک فیلم تاریخی به واقعیت نزدیک‌تر باشد بهتر بر دل بیننده می‌نشیند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها