ظریف درهمایش بحران‌های ژئوپلتیک جهان اسلام :

حزب الله لبنان عامل امنیت‌ساز در جهان اسلام است

وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایران یک کنشگر تاثیرگذار است، گفت: امروز حزب الله لبنان عامل امنیت ساز و قدرت آفرین در جهان اسلام است.
کد خبر: ۹۶۸۴۳۲
حزب الله لبنان عامل امنیت‌ساز در جهان اسلام است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، محمد جواد ظریف وزیر مور خارجه کشورمان صبح امروز در همایش بین المللی «بحران های ژئوپلیتیک جهان اسلام» که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهارداشت: مهمترین چالش امروز در جهان و جهان اسلام، شناخت صحیح توانمندی ها و چالش های ما و سایر کشورها است. اگر بتوانیم درست تشخیص دهیم که شرایط به چه سمتی حرکت می کند، این درک صحیح می تواند فاصله بین نهادینه شدن قدرت تا اضمحلال قدرت را حرکت کند.

وی با بیان اینکه چالش هویتی و ناکارآمدی دو چالش عمده در جهان اسلام است، اظهار کرد: متاسفانه زمامداران کشورهای اسلامی این مساله را به خوبی نشناخته اند و به جای تلاش برای منحرف کردن آن یک تصور غلط و توهمی در برخی از آنان حاکم است که می تواند این چالش را به سمت مخاطرات غیر واقعی منحرف کند. دعوای شیعه و سنی و دعوای عرب و عجم، تلاشی برای منحرف کردن ناکارآمدی ها به سمت یک دشمن غیر واقعی است.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: ما توانسته ایم جمهوری اسلامی را در برابر بسیاری از تهدیدها، تحریم ها و فشارهای خارجی تا حد قابل قبولی مصونیت ببخشیم. پیام و دیدگاه حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری و همچنین آنچه رهبر معظم انقلاب درخصوص حق الناس بودن رای مردم گفته اند، تائید کننده این مطلب است.

ظریف تصریح کرد: من از همه مردم در جهان اسلام می خواهم که این چالش ها را بعنوان یک فرصت تلقی کنند. نباید چالش موجود در جهان اسلامی را با به بیراهه کشاندن، منحرف کردن و ارائه آدرس های غلط به چالشی اساسی و به یک خطر تبدیل کنیم. اینگونه مخاطرات غیرواقعی می‌تواند نه فقط محدوده سوریه، عراق، یمن بلکه کل جهان اسلام را در برگیرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه باید به خطر افراط و تروریسم و تلاش برای منحرف کردن یک چالش فرصت ساز به یک چالش امنیت برانداز در جهان اسلام توجه جدی کرد، گفت: باید چالش های موجود را به سمت راه حل و حل کردن مشکلات ببریم.

وی اظهارکرد: ما باید بپذیریم که یک کنشگر تاثیرگذار هستیم و این خودباوری فقط یک شعار نیست بلکه یک واقعیت در جهان امروز است. ما در جمهوری اسلامی باور کردیم که یک عنصر تاثیرگذار هستیم. من معتقدم جهان اسلام هم باید این مهم را بپذیرد.

ظریف با بیان اینکه ما می‌توانیم بازیگران غیر دولتی را بصورت عاقلانه و بدون اینکه بخواهیم به مردم آدرس غلط بدهیم، به ابزار قدرت تبدیل کنیم، گفت: امروز حزب الله لبنان عامل امنیت ساز و قدرت آفرین در جهان اسلام است.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: باید بپذیریم که چالش ها قابل مدیریت کردن هستند و این مساله نیاز به کاری جمعی و مشترک دارد. ما باید به بحران هایی که امروز جهان اسلام را تهدید می کند، توجه ویژه ای داشته باشیم و بحران های مصنوعی را با بحران های واقعی اشتباه نگیریم.

وی با بیان اینکه نباید با ایجاد بحران های مصنوعی، بحران های واقعی را فراموش کنیم، گفت: خطر ناکارآمدی، خطر تهدید کننده ای است و نباید تلاش کرد با منحرف کردن توجهات به سمت یک خطرسازی توهمی از کشور در منطقه، ایران و شیعه را از واقعیات منحرف کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
روح الله
-
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
۰
۰
زنده و پاینده باد مقاومت و درود بر رهبر مقاومت امام خامنه ای عزیز

نیازمندی ها