درحالی طرح جمع‌آوری کالای قاچاق از سطح عرضه، به بازار کفش ورزشی رسید که بیشتر فروشگاه‌های کفش ورزشی با اطلاع از حضور بازرسان، مغازه‌های خود را بستند.
کد خبر: ۹۶۷۸۲۸

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، بیش از یک ماه و نیم از اجرای طرح مبارزه گسترده با عرضه‌کنندگان کالای قاچاق در واحدهای صنفی می‌گذرد و این بار بازرسان اتاق اصناف، اتحادیه صنفی و سازمان صنعت معدن و تجارت سراغ فروشندگان کفش ورزشی در بازار بزرگ تهران رفتند. تاکنون در بازرسی‌های انجام شده از واحدهای صنفی مختلف هیچ واکنشی دیده نشده بود، اما این بار ساکنان بازار بزرگ در راسته فروشندگان کفش ورزشی قبل از رسیدن بازرسان مغازه‌های خود را بستند و مانع حضور بازرسان در واحدهای صنفی شدند.

در گزارش میدانی که در این بخش تهیه شد، همه صاحبان واحدهای صنفی در این بخش از بازار با تجمع در مقابل مغازه‌های بسته شده اجازه فعالیت به بازرسان را ندادند.

پس از به نتیجه نرسیدن بازرسی در بازار بزرگ که برای اولین بار میزبان بازرسان طرح جمع‌آوری کالای قاچاق از سطح عرضه بود، پاساژ پلاسکو محل بعدی برای اجرای طرح انتخاب شد که پس از حضور در این محل بازهم با در‌های بسته مغازه‌ها مواجه شدیم؛ به نحوی که مجتبی عباسپور، بازرس اصناف گفت: اطلاع‌رسانی به واحدهای صنفی در مورد حضور بازرسان، علت این تعطیلی بی‌موقع است. اسماعیل قاسمی، نماینده حقوقی اصناف هم گفت: اطلاع‌رسانی نادرست به واحدهای صنفی و ایجاد ترس در این واحدها، دلیل این برخورد واحدهای صنفی با اجرای این طرح است. بنابراین گزارش با مداخله بازرسان اصناف و بازرس اتحادیه و مدیریت پاساژ، تعداد محدودی از واحدهای صنفی در مغازه را گشودند و امکان اجرای طرح فراهم شد که در اولین مغازه کفش‌های قاچاق کشف و ضبط شد. در ادامه بازرسی از پاساژ پلاسکو، یک انبار محل ذخیره کفش قاچاق با برندهای آمریکایی کشف شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها