شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس با بیان این‌که سهامداران در بلندمدت به این باور می‌رسند که انتخابات آمریکا بر بازار ایران بی‌تأثیر است، ریسک‌های سیاسی بین‌المللی را در وضعیت فعلی بر بازار سرمایه ایران بی‌تأثیر دانست و گفت: سرمایه‌گذاران در بازار سهام باید براساس تحلیل سهام و با نگاه بلندمدت سرمایه‌گذاری کنند.
کد خبر: ۹۶۶۹۲۰

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمدی درباره تأثیر انتخابات آمریکا بر بازار سرمایه ایران نیز اظهار کرد: این موضوع تأثیر بلندمدتی بر بازار سرمایه ایران ندارد. وی با اشاره به این که حساسیت سرمایه‌گذاران بر این انتخابات بی‌مورد است، تصریح کرد: به مرور زمان سرمایه‌گذاران نیز متوجه می‌شوند این انتخابات تأثیر طولانی بر بازار سرمایه ندارد و آنچه در بازار ما مهم است تحلیل و سرمایه‌گذاری بلندمدت است.

سخنگوی سازمان بورس با اشاره به این ‌که سرمایه‌گذاران از عقل اقتصادی و تحلیل مناسب برخوردارند، ادامه داد: سرمایه‌گذاران ظرفیت‌ها را شناسایی و مبتنی بر تحلیل حرکت می‌کند این که بازار مبتنی بر تحلیل باشد باید روند آن را پذیرفت و از این رو منبع ورود پول در این روند از اهمیت برخوردار نیست.

وی خاطرنشان کرد: وقتی سرمایه‌گذار احساس کند فرصت مناسب برای سرمایه‌گذاری وجود دارد، حتما براساس عقل اقتصادی وارد بازار می‌شود.

رئیس سازمان بورس با اشاره به توقف برخی نمادهای معاملاتی و ذکر این نکته که نمی‌توانیم درباره ابهام‌های موجود بی‌تفاوت باشیم، گفت: اگر معاملات به‌قدری مبهم باشد که آسیب معامله بیشتر از توقف آن ارزیابی شود، توقف نماد به مصلحت خواهد بود و ابتدا باید ابهاماتی که در بازار درباره برخی سهام وجود دارد، برطرف شود و پس از آن نمادهای معاملاتی باز خواهند شد.

دیروز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با 1460 واحد کاهش به 78 هزار و 411 واحد رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها