سازمان ملل در گزارش خود اعلام کرد، ائتلاف متجاوز سعودی دو هفته پیش با بمباران مجلس عزاداری در صنعا که به شهادت و زخمی شدن صدها نفر منجر شد، حقوق بشر را نقض کرده است.
کد خبر: ۹۵۸۸۲۴

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کارشناسان سازمان ملل با ارسال گزارشی در روز 17 اکتبر به شورای امنیت سازمان ملل تاکید کردند: هیچ ادله‌ای وجود ندارد که ثابت کند نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان در دو حمله هوایی احتیاط لازم برای کاهش تلفات در میان غیرنظامیان را اتخاذ کرده‌اند بلکه بر عکس ادله‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد این ائتلاف تعهدات خود را در جریان حمله دوم در رابطه با حمایت از زخمی‌ها و اشخاصی که ارتباطی به جنگ ندارند، نقض کرده است.

اعلام این گزارش در حالی است که یمن این روزها آتش بس 72 ساعته، اما بس شکننده‌ای را تجربه‌ای می‌کند. آتش‌بسی که سازمان ملل چهارشنبه شب از آغاز آن خبر داد و به طور مکرر از سوی سعودی‌ها نقض می‌شود و منابع یمنی از نقض مکرر آتش‌بس از سوی عربستان و نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری یمنی سبأ، منابع نظامی یمنی اعلام کردند: در حمله ائتلاف متجاوز عربستان به منزلی در استان صعده سه یمنی کشته شدند. این جنگنده‌ها همچنین چهار حمله را به منطقه صرواح در استان مأرب و چند حمله دیگر را به مناطقی در صنعا انجام دادند. در همین راستا، صالح الصماد، رئیس شورای عالی سیاسی یمن آتش‌بس اعلام شده از سوی اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن را سرپوشی برای جنایت‌های عربستان دانست و گفت: این آتش‌بس راه را برای مرحله جدیدی از حملات عربستان باز می‌کند و اگر جنگ به صورت دائمی و فراگیر متوقف نشود و عربستان به حملاتش ادامه دهد در این صورت ما این آتش‌بس ادعایی را تنها یک فریب و نیرنگ می‌دانیم. کارشناسان بر این باورند، آتش‌بس اعلامی که آمریکا حامی آن است در راستای حمایت از عربستان و کشیدن این کشور از مهلکه یمن به بیرون است. جان کری وزیر خارجه آمریکا پس از تائید تعهد انقلابیون یمن به آتش‌بس، گفت که آنها باید نیروها و موشک‌هایشان را عقب بکشند و البته باید درخصوص موشک‌ها هم مذاکره کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها