به گزارش جام جم آنلاین، غلامحسین آرام در گفتوگو با ایسنا، گفت: زمین شهر تهران سست است و هرکجا که در زیرسطح فعل و انفعالاتی در آن انجام شود با توجه به بخشهای مختلف خاک تغییراتی در سطح رخ خواهد داد.
وی درباره نقش حفاری های مترو تهران در فرونشستهای اخیر در برخی نقلط پایتخت گفت: حضور مترو بی دلیل نیست. در حوادث اخیر به جز چهارراه مولوی در مابقی موارد مکان هایی بوده که خطوط مترو از آنجا رد شده است. این تونلهای مترو یکی از دلایل فرونشست ها بوده است.
وی ادامه داد: در پروژهای که به طول 100 کیلومتر در زیر سطح تهران در حال انجام است پیش بینی چنین اتفاقاتی امکان پذیر است، لذا باید نهایت دقت توسط پیمانکاران و شرکت مترو لحاظ شود تا کمترین آسیب برای شهر و شهروندان داشته باشیم.
معاون عمرانی فرمانداری تهران تاکید کرد: البته در حال حاضر شرایط به گونهای است که تنها چند پیمانکار امکانات پیشرفته شامل TBM دارند که با استفاده از این تجهیزات کمتر شاهد وقوع حوادث ناگوار خواهیم بود. در حوادث خیابان پیامبر و شهران پیمانکار حفر تونل مترو از روش های سنتی استفاده می کرد در حالی که تاکنون در مکانی که از TBM استفاده می شودشده است، شاهد وقوع این حوادث نبودهایم.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگوی «جامجم» با نماینده ولیفقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان شد
پس بفرمایید توی تهران نباید مترو داشت اما توی شهرهای لندن و نیویورك كه قبل از 1900 مترو داشتن مشكلی نداره